SVK Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 hallo har endelig fått meg 240:D :D :D :D :D å nå står den i garasjen til lappen i may.... så har jeg planer om å gjøre litt forskjellige ting med den men jeg trenger noen råd!!!! - hvordan passer 850R front leppa på 240'n?? så var det motoren da, det sitter en b23f motor i den nå. å det går ikke så fryktelig bra syns nå jeg... så litt motor trimming må nok til.. noen som har noen forslag om hva som kan gjøres og hvor? er interesert i 150/160 hk... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by kire hallo har endelig fått meg 240:D :D :D :D :D å nå står den i garasjen til lappen i mai.... så har jeg planer om å gjøre litt forskjellige ting med den, men jeg trenger noen råd!!!! - hvordan passer 850R front leppa på 240'n?? så var det motoren da, det sitter en b23f motor i den nå. å det går ikke så fryktelig bra syns nå jeg... så litt motor trimming må nok til.. noen som har noen forslag om hva som kan gjøres og hvor? er interesert i 150/160 hk... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 grattis.. =) eksisterer 850 styling til 240 som passer veldigbra kjøp deg det du trenger for og montere turbo på motoren din så har du en grei motor som yter akuratt passe =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 så fint da, men hvor finner jeg en som passer direkte på 240'n? god jul foresten Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 har ikke heilt i hode nettadressen til 850 styling men er noe med jms motor eller noe t-red finner du på http://www.bcb.no noe jeg synes er penere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Sikker på at du har b23f? De fantes kun i usa utgaver før 85mod. Eller er det b230f med 116hk du har? 88-92mod? Enkleste å begynne med er uansett ett effektanlegg med grenrør, neste blir å bytte kam. Da har du fort 20-30hk ekstra, hvertfall hvis du har cat på den fra før. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Desember 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 ja det er en b230f.... har tenkt på porting og topping og efekt anlegg... har ikke så veldig lyst til å sette inn turbo på den motoren jeg har nå, bytter heller motor om et år... drar vel til sverige i april når snøen er borte å får det fiksa der.... men ingen som har satt på 850R leppa på 240'n, har ikke lyst til å kjøpe en til 2200.- for så å finne ut at den ikke passer.... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Denne diskusjonen har jeg sett før, og man kommer fram til at den beste og billigste måten å trimme en sugemotor-befengt 240 er å bytte den ut med en motor som allerede har turbo. Turbomotoren er sterkere bygd opp fra grunnen av, og som en ekstra bonus får man "laddtryckssjukan" med på kjøpet. Klarer man ikke da å holde seg i skinnet vil man bare trimme mere og mere... :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Koster deg 3-4000,- for en grei motor med 160 turbohester.. Blir da en standard b21et.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 Ikke så dumt uansett å begynne med en portet topp og effektanlegg!! Begge deler kan flyttes over til en evnt. turbomotor senere. Tenker du på turbo med en gang, burde du få tak i en med samme type injection som du allerede har. Da passer alt elektrisk direkte over. Ikke tenk på noen b21et, vil nesten bli et steg tilbake. 230et kan være greit hvis du vil holde deg til moderate effekter, og du får en fin topp med på kjøpet. Hvis du vil ha mer effekt senere, kan du f.eks bygge på den blokka du allerede har (kommer ann på årsmodell). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 B21-blokka har mindre borring enn B23-ditto; har dermed tykkere sylindervegger; derav sterkere blokk. Vil også nevne at innmaten i B230 fra 1987-1991 er av den svake sorten (råden er bare 9mm på det smaleste (!)). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Originally posted by tekNetium B21-blokka har mindre borring enn B23-ditto; har dermed tykkere sylindervegger; derav sterkere blokk. Vil også nevne at innmaten i B230 fra 1987-1991 er av den svake sorten (råden er bare 9mm på det smaleste (!)). Den svake blokka kom i 85, og gikk ut igjen i 88. Den sk. 88b er av den sterke typen igjen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.