sleggefett Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 (endret) Jeg har en passat jeg vil få til og gå litt bedre den siste tia jeg har den... går det ann og nappe av noen slanger te turbo??? så den går bedre... det er en råtten 1995 mod Endret Februar 20, 2009 av sleggefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Napp av den mellom wg-klokka og komp.huset.. Da lader turboen fult.. :) Du kan også ta ei slangeklemme å klemme slangen gradvis flatere.. Fjøsmekk boost-controller.. ;) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleggefett Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 hvordan ser komp huset ut da? heeh :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Det blanke huset her: Om du har en slik wg-klokke, kan du justere staget lengre ut for mer ladetrykk: Her ser du slangen jeg mener: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Funker sikkert fint det, helt til du får for høyt ladetryk, og hjernen går i nødmodus og bilen går som en dass.... Er du skikkelig heldig går den ikke i nødmodus, og du sitter igjen med en motor med hull i stempler. Det går i hvertfall råttent. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Trenger jo ikke å skru opp helt til max da.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleggefett Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Okei... er jo litt synd hvis det skulle gått skeis med engang da ;P bilen holder jo litt til... men har hørt att det hjelper litt med en sånn powerboks?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Chip fungerer så mye bedre, og er sunnere for motoren. Ikke så dyrt det heller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleggefett Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Er det sånt jeg kan sette inn sjøl da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Er det sånt jeg kan sette inn sjøl da? Montering er som regel med i prisen ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleggefett Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Okei..men vet ikke om jeg giddder og koste det på den :P hehe.. er vell 3-5 tusen får noe sånt vell :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forman Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Du vil ikke få mer effekt av å øke ladetrykket på en dieselmotor. En bensinmotor gir deg økt effekt og temperatur om du øker ladetrykket, men en TD vil gi deg lavere temperatur med økt ladetrykk, uten noen effektgevinst. Om du vil ha litt mer futt i TDI´n din, så må du gi den mer diesel. Jeg kjenner ikke til motoren som sitter i en 95mod Passat TD, men jeg regner med at det er en TDK. Disse har som regel en justeringsskrue på dieselpumpen som lar deg øke dieseltrykket, og kombinert med større dyser vil du få litt ekstra moment og effekt. Stikk i motsatt av en bensinmotor vil eksostemperaturen din øke med mer drivstoff, så for å holde temp under kontroll må du øke ladetrykket litt også. Jeg har kjørt en 35i 1.6TD som var skrudd opp maks, og det gikk som bare F.... Om din motor ligner denne så burde du være veldig forsiktig når du justerer, for det er mye å hente om du ikke bryr seg om konsekvensene. Du kan fint hente ut 30-40hk ekstra med mer diesel uten å røre turbotrykket, men da vil du få en eksostemp som tar livet av turboen din. Det beste er å montere en sensor i eksosmanifold, slik at du kan overvåke eksostemp. Samtidig er det lurt å sjekke opp hvor mye turboen din takler før det blir fare på ferde. Selv om turboen klarer å levere 1.6bar @ 4000RPM betyr det ikke at den tåler det. Har du litt flaks sitter det en Garret GT15 under panseret ditt, for de tåler juling som få. Ta frem skrutrekkeren og juster opp... du ser raskt når motoren trenger mer luft, for da begynner det å ryke kraftig, samtidig som en evt. eksostemp-sensor rapporterer nærmere 700-750c. Siter Bånn gass sparer tid! VAG TDI Power 02 Passat PD130 på steroider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg