Gå til innhold

Stereo i Ford Mondeo tips?

Ranger emnet


B1dik2

Anbefalte innlegg

Hei.

 

har tenkt å bruke mellomn 10-15 tusen på bilstereo nå, lurer derfor på hva dere vil anbefale av komponenter, merker, etc?

må legge til at jeg er en stor tilhenger av bass som 18 åringer flest. skal stå i en ford mondeo mk1 94 mod.

 

takker for svar:)

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10-15k så får du ett VELDIG bra anlegg ihvertfall...ingen tvil om det :)

 

Jeg ville tatt en nærmere titt på noe slikt som dette ihvertfall:

Alpine/Pioneer spiller. (om du ikke skal ha multimedia da?)

Polk DB/MM høytalere foran & bak

H/K forsterker 4-kanals. Bilradispes har 50% på HK forsterkere nå.

H/K forsterker monoblokk.

2 x 12" kurante subber. RF/JBL som skal spille HØYT! :D

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv 18 år og var i samme situasjon som deg. Bass var det jeg også var ute etter:p

 

Jeg har nå bytta ut alle orginale komponenter mot pioneer, og har også pioneer spiller og sub. Viktigste for meg var at jeg kunne guffe opp lyden noe voldsomt uten noe vrenger seg, og at lyden generelt blir bedre og klarere.

 

Jeg har vel brukt i underkant av 10.000 på anlegge mitt, og selv er jeg kjempe fornøyd. Så dette mener jeg er en grei løsning mot det orginale. Vertfall viss du liker mye bass, og lydkvaliteten på frontsettet imponerte meg veldig iforhold til prisen.. betalte rundt 1300 kr for paret og de spiller ekstremt høyt og klart. God forbedring fra de orginale.. :) Du kan helt sikkert få noe som er mye bedre enn det jeg sier her, men nå har du vertfall hørt min erfaring:) Har forøvrig samme bil som deg også.

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spore av litt igjen... jeg skal vel kunne få ethvert basselement til å høres helt ille ut, selv de merkene Cossie har med seg under hodeputa, slikt er sjeldent vanskelig dessverre. Og likeledes få noe veldig brukbart ut av det meste fra RF eller Kicker, uten at jeg er noen Gud på dem. Som Typhon er inne på, man må gi det man velger av høyttalere gode og riktige arbeidsforhold. Og da bør man lage en kasse ala hva produsenten anbefaler til din type bil og forsterker, og ikke nødvendigvis følge hva en eller annen forumbruker måtte mene om et eller annet, uten at noen skal ta det helt negativt&personlig.

 

Og for å spore tilbake... trådstarter bør nok ha høyttalere som kan spille høyt i dypbassen(?)(Hva slags musikk hører han egentlig på, er det mer en discobass han ønsker?), men også en forsterker med nok effekt for få høyttalerne til å spille høyt! Holder ikke bare med en basskasse gitt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke lest alle andre svar du har fått,får 15 tusen for du ett bra anlegg,og mye bass for du for de pengene og.

 

2x12" sub med forsterker

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6318&katid=166&mid=m436&id=&vn=736

 

Cd-spiller

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5950&katid=2&mid=m436&vn=736

 

Vet ikke hva du tenker du skal ha av høytalere, men ett par 6x9 ?

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4001&katid=18&mid=m436&id=&vn=736

 

Og noe må du vell ha fremme ?

hvor stor?

 

10cm kanskje?

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=59&katid=15&mid=m436&id=&vn=736

 

Eller 13cm kanskje?

produkt=3976&katid=16&mid=m436&id=&vn=736

 

 

Må innrømme at jeg liker pioneer,og vil annbefale det på det sterkeste !

God bass i de høytalerene ! ;)

 

og trur du sku få alt under 15 000 .

 

Lykke til !

Citroen ZX 1.9TD

Citroen Xantia 1.9TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår