atlesand Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Saab 9-5 2002 (2003) kjørt 77000. Oljelampen begynte å lyse, men ved peiling av oljen viste den høyt oljenivå. Bør jeg komme meg til første verksted for å få sjekket problemet eller kan jeg kjøre til sverige som tenkt for å ta den årlige servicen til uken? (kjørt 10000 siden forrige service) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Når oljelampa lyser, betyr det ikke at nivået er lavt, men at trykket er lavt. Du kan altså ha problemer med f.eks oljepumpa,og det er ikke bra. Er du heldig er det bare sensoren det er noe galt med, men jeg ville ikke kjørt med det sånn... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 jeg ville først bytta trykk sensoren.. om dette lyser fortsatt. må du bytte oljepumpa di! det koster NOEN kroner det men igjen bedre enn å rase hele motoren! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlesand Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 takk for tilbakemeldinger. veldig glad for hurtig svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 på 9-5 (det vil si t7 motor) er vanligste årsak til lysende oljelampe, at silen til oljepicupen (den som suger olje fra bånnpannen) er tett eller delvis tett. Det du må gjøre for å fikse dette er å ta ned bunnpannen og rense den/ eventuelt å skifte silen i bunn av bunnpannen. Ved montering brukes flytende pakningsmasse ( fortrinnsvis locktite 518) og få tak i ny o ring til oljesilen før du monterer den tilbake igjen. Ikke kjør med bilen slik den er nå. Dårlig oljetrykk kan føre til totalhavari av motoren. Tipsene nevn i tidligere i denne tråden har vanligvis ingen relevans til saab 9-5. Da 99 prosent av oljelys skyldes problemet jeg har nevnt, kun noen få prosent som skyldes andre ting (oljepumpe osv.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg