Gå til innhold

Racedriver: GRID

Ranger emnet


Estate

Anbefalte innlegg

Har ikke prøvd drifting IRL, men tviler ikke et sekund på at uansett hvor realistisk man sier et spill er, vil det uansett avvike stort fra det virkelige IRL.

 

Men prinsippet er det jo alltid: Få sleng på bilen og se hvor lenge du klarer å holde driften og så se hvor mange svinger man klarer å linke sammen. Og i spill vil man jo aldri kjenne tyngden av bilen og hvor fort det egentlig går. Man sitter jo bare rolig på kontorstolen (evt. jeg som har playseat :D ), og kjenner ikke varmen som motoren utvikler eller om noe understelle ble ødelagt da man skrenset uti grusen og over curbsen (eller hva man kaller det).

 

Men underholdning er det absolutt! GRID er et spill der man fort blir straffet om man bare skal brøyte seg frem og ikke ligge litt bak i slipstreamen og luske til man har fri bane frem.

 

Men hva skjer med sesongene i GRID? Hadde vært bedre at man hadde fullført en sesong når man var ferdig med hver tier (gruppe med forskjellige løp). Begynner å bli smålei av 24H race som varer i et kvarter :P

 

 

Har du prøvd Live for Speed? Er noen som drifter IRL som sier at det er vel veldig bra spill/simulator som har en litt mer realistisk dynamikk når det gjelder drifting enn andre bilspill.

 

jepp! er det jeg nevnte litt tidligere i en annen tråd. at LFS er det spillet jeg har kommet nærmest når det gjelder virkelighetsgrad..

 

ulempen igjen er jo at LFS er så drit lite og kjedlig spill! få biler, få baner og man går lei! samt at man ikke akkurat kan trimme så mye der

 

 

men har du testa ut rFactor spillet!? med OVERSTEER ADDON?

 

Det er faktisk det kuleste jeg har sett innen ren drifting... men igjen... så er det umulig å få feelingen på det om du ikke bare spiller tv spill;) man ¨må være joystick råner i stor grad;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! er det jeg nevnte litt tidligere i en annen tråd. at LFS er det spillet jeg har kommet nærmest når det gjelder virkelighetsgrad..

 

ulempen igjen er jo at LFS er så drit lite og kjedlig spill! få biler, få baner og man går lei! samt at man ikke akkurat kan trimme så mye der

 

 

men har du testa ut rFactor spillet!? med OVERSTEER ADDON?

 

Det er faktisk det kuleste jeg har sett innen ren drifting... men igjen... så er det umulig å få feelingen på det om du ikke bare spiller tv spill;) man ¨må være joystick råner i stor grad;)

Joda, det ikke mye variasjon mellom biler og baner, men for hvert setup til hver bil, blir banen en helt annen og må "angripes" forskjellig hele tiden. Hehe.

Har noen setups til de forskjellige bilene på LFS som jeg føler jeg får stor vinkel på bilen (30-45 grader) uten å snurre rundt med det første. Ofte er det også spennende og se om jeg klarer å rette opp bilen før det blir for mye vinkel i forhold til hva svingraduisen tillater.

Sitter med Logitech G25, så det jobbes både med gass, bremser, clutch og håndbrekk (og ratting selvfølgelig) for å tvinge bilen ut av kontroll og holde den der.

Blir også gøyere når man sitter på skype sammen med noen fra driftbeasts (norsk drift-team i LFS http://www.driftbeasts.no ) :)

 

Har ikke prøvd rFactor, men så fort et spill mangler feelingen mellom force feedback i rattet og hva som skjer med bilen i spillet (understyring, ut på gress osv.) klarer jeg ikke spille det.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk at Grid er kult, mye pga at det er overdrevet. Spinne på 5 og 6 gir fra null liksom heheh. Neida det jeg syns er gøy er at du må bruke brekket aktivt som IRL. Vet det er urealistisk men det gjør også spillbarheten bedre spørr du meg... Spiller også LFS litt, men som sperra sier syns jeg det er litt for kjedelig i lengden.

Er for tiden litt lei begge spillene:(

Og driftingen på GT5 syns jeg SUGER.

"For å bli gammel og erfaren,

må du først være ung og galen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt GRID en god stund nå og jeg må si meg imponert av drift delen av spillet. Det er skikkelig morsomt og veldig utfordrende (hvis man skrur av hjelpemidler da). Det er også nyskapende i forhold til Juiced 2: Hot Import Nights, drifte delen i NFS: Undercover (som er patetisk etter min mening). Det gir en morsom følelse og er veldig underholdende :)

Bilhistorie:

-1994 BMW 318i

-1995 Citroën Xantia 1.8 16v (solgt)

-1994 Audi 80 2.0 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Grid er best på pc og driftingen er så deilig laget i det spillet..

 

Jeg er nybegynner men bruker s15 og AE85 og klarer ikke mer en 14 mill på 7 min i multi noen som har tips?

 

Er så utrolig gøy og lage drifting video med en kompis her kan se om jeg får slengt opp noe av mine videoer senere

 

1. ALDRI avslutt en drift! Om det skjer, har du ikke sjans...

2. Velg deg ut en bygning å drifte rundt.

3. Lag mange små drifter for å bygge opp comboen til maks (99).

4. Deretter lager du en stor sladd som du holder resten av tiden.

5. Voila! 300.000.000 før du vet ord av det!

 

Selvfølgelig må du øve en del, men etter en uke eller to begynte jeg å få dreisen på det.

 

En ting til: mange sier at du bare må kjøre japansk, men jeg vinner over halvparten av alle løp jeg er med i, og jeg bruker kun Charger og GTO... Tror det har noe med at bare fordi Kazama Yasuyuki og alle de der kjører riskokere, så er de bilene bedre enn alle andre...

Skademeldinger:

-Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut

-Jeg sjønte at ulykken kunne unngås, og svingte til høyre for å forhindre dette

-Hva som skjedde videre er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret utsikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår