!GateBarn!-mrP_ Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Jeg vurderer å kjøpe meg en Golf. Har ikke mye peil på WV.. Så på golf'er på 1,4 og 1,6. 1,4l er litt billigere enn 1,6.. Så hva er å anbefale? Bensingjerrig men holde meg under 140 000kr. Når tas reg reima på bilen? ca pris på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg vurderer å kjøpe meg en Golf. Har ikke mye peil på WV.. Så på golf'er på 1,4 og 1,6. 1,4l er litt billigere enn 1,6.. Så hva er å anbefale? Bensingjerrig men holde meg under 140 000kr. Når tas reg reima på bilen? ca pris på dette? Gå for 1.6 varianten. 1.4 blir veldig svakt. Finner flere gode kjøp på finn.no nå om dagene. Ta deg gjerne en tur til en møllerforhandler å prut frem en god pris. Er trege dager i brukbilmarkedet. Registerreima skal tas innen 5 år eller 120.000km. Koster rett i underkant av 10.000,- for jobben (inkl bytte av vannpumpe som er samme arbeidet) Bruk det gjerne som prutegrunnlag hvis du finner en bil som nermer seg det og står hos forhandler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Ok! Har golfene noen typiske feil? Mil forbruk? 1.4 og 1.6 vil nok bruke det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg vil anbefale deg å rygge sakte bakover fra 1.4, og løpe vekk. Jeg testa en sånn en, og ble griseeid av en Yaris 1.0 i akselerasjon. Tung bil, alt for få hester. Om du tenker forbruk, ville jeg heller gått over til traktormotoren, 1,9 TDi. Min 105hk står oppført med 0,49 på milen. Og det stemmer ganske godt, den går langt på de edle dråpene. Jeg har forsåvidt prøvd en 1.6 og, den gikk greit den, mye bedre enn 1.4. Forbruket vet jeg heller lite om da. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 okey... takker for tipsene! bare å finne ut hva 1.6 bruker i mila, søke litt rundt.. Men har du hatt noe problmer med golfen din? er det noen typiske feil på de? Slik som volvo s60 den jeg har nå, typiske feil er forstillinga.. osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Eneste problemet jeg har hatt med min hittil, er at det kommer en svak tikkelyd fra den saken som resirkulerer luft i klimaanlegget. Ellers har den fungert gullegodt de første 6500km jeg har kjørt den. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg