Gå til innhold

12v uttak, bensinfylling og klirrelyd i Astra G

Ranger emnet


primus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en -99 Astra G med noen småproblemer som jeg lurte på om noen andre har noe erfaring med!

 

Det første er 12v uttaket - virker som det er helt dødt. Sigarett-tenneren blir ikke varm om jeg trykker den inn, og om jeg prøver å lade GPSen min med medfølgende 12v kabel til sigarett-tenner så får ikke GPSen strøm. Selve uttaket i bilen lyser, og om jeg vrir litt på pluggen fra GPSen inni uttaket så slutter det av og til å lyse.

 

Noen som vet hva dette kan være? Evnt. hvordan jeg kan fikse det?

 

Videre så sliter jeg med "klirrelyder" i kupéen. Den ene lyden kommer fra høyre dørhøyttaler foran, og klirrer i takt med bassen i musikken, akkurat som om det lå en løs skrue og klirret mot høytallergitteret. Den andre klirrelyden kommer fra førersidedøra, og det høres ut om lyden kommer fra inni selve døra. Hører den godt når jeg kjører på litt humpete/grusete vei, eller over 70km/t. Har ikke 'åpnet' opp dørbeslaget enda, venter til det blir litt varmere i været så jeg ikke fryser ihjel i forsøket. Noen som har peiling på hva jeg bør se etter?

 

 

Det siste, og kanskje minste problemet (dog utrolig frustrerende) er når jeg skal fylle bensin på min kjære Astra. Stapper pumpetuten inni fyllehullet og klemmer til på håndtaket, så stopper pumpa å fylle akkurat som den ville ha gjort om det hadde vært full tank i bilen. Om jeg veeldig forsiktig klemmer inn håndtaket på pumpa slik at det ikke spruter inn med bensin, men renner litt sånn forsiktig, så går det fint - men det tar så forbanna lang tid - og jeg blir iskald av å stå i 5-10 minutt for å fylle bensin i sludd og kald vestlandsvind!

 

Andre som har liknende problem? Jeg har prøvd å justere "vinkelen" som pumpetuten går inn i pumpehullet (hehe, høres ut som en dårlig start på en god erotisk novelle) men med lite hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår