Gå til innhold

Erfaring med Racechip Pro ?

Ranger emnet


Devlish

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg vurdere å chippe/tune en A4 B8 2.0 TDI 143 PS.

 

Jeg har vært innom en del forskjellige leverandører og snublet over racechip.de her forleden.

 

Jeg ser deres Pro chip har veldig gode spesifikkasjoner i forhold til høyere HK og dreiemoment etter tuning enn de fleste andre shipper/ECU remaps klarer å levere.

 

Men jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med disse chippene.

 

Jeg tar gjerne i mot forslag til andre gode chipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke lese deg blind på effekten de forskjellige chipene gir.

Tenk på at jo mer du presser ut av bilen, jo mer slitasje vil det medføre.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for noen litt mer kjente. F.eks. BSR, TS-Racing osv.

 

(Autopower har BSR i Norge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo ikke chiping men men omprogrammering av styreenheten, du tar også kopi før du putter i den nye programvaren slik at du kan bytte tilbake til den gamle når du vil.

 

ppc trimming hos bsr.se

det er også norske sider som har ppc fra bsr men jeg husker ingen nå, bare og bruke google.

 

Dette ser veldig spennende ut. Jeg har sett litt på PPC tidligere, men fant da ikke noe program som kunne kjøres med den nye A4 med CR motor og EDC17 system.

 

EffektuppgifteroriginalSteg 1effekt:144Hp191Hpvrid:327Nm431Nm

Medeleffektsökning: 45Hp 33,0%

Uppmätt av BSR.

Hastighetsspärr som original

Acceleration km/h vxl original Steg 1 % 80-120 4 7,0 5,4 24 80-140 5 12,5 9,9 21 100-150 5 12,3 9,2 25

Testad med manuell växellåda.

 

Med disse tallene høres det helt fabelaktig ut også :)

 

Eneste spørsmål her er om en kan kjøre inn hos møller og ta f.eks en service uten å måtte omprogrammere tilbake til orginal programmet ?

 

Og programmer følger med satser jeg på, som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bsr.se så står der "TRIM TILL NYA VAG, BSR erbjuder nu trim till VAG-modeller med styrsystem EDC17 och MED17 (Årsmodell 2008 och framåt"

 

og denne nyheten ble lagt ut den 2009-02-11 så er ganske nytt hehe.

 

og på samme siden står det nedenfor

 

BSR erbjuder nu trim till VAG-modeller med styrsystem EDC17 och MED17 (Årsmodell 2008 och framåt).

 

Trimprogrammen har utvecklats i sedvanlig BSR-kvalité, d.v.s. med högsta krav ställda på funktion och hållbarhet samt med bibehållna säkerhetsmarginaler i kombination med en märkbart förbättrad prestanda. BSR trim äventyrar inte heller de komplexa säkerhetsfunktioner som finns i moderna bilar.

 

Trimningen sker t.v. genom seriell omprogrammering av bilens styrsystem.

 

Först ut är trimsatser i Steg 1-utförande till följande VAG-modeller:

 

Audi A4/A5/A6

Volkswagen Passat/Scirocco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår