v240tic85 Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 noen som kan si meg hvordan jeg skifter varmeaparat register?? mye jobb?? Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 noen som kan si meg hvordan jeg skifter varmeaparat register?? mye jobb?? Har gjort det en gang, jeg skal ialefall ikke gjøre det flere ganger. Du må plukke ut midtkonsoll, og dekslene under dashbordet begge sider, står en "kasse" inni der som varmapparatregisteret i, wirer og luftkanaler i hytt og pine, "kassen" er skrudd fast i torpedoveggen, sitter vel noen plastmuttre der, inne i motor rommet. koble av vannslangene i torpedoveggen med det samme du er frammi der. De rørene slangene sitter fast i er rett i varmapparat registeret, hadde vært kjempefint med en luke der så man kunne byttet det fra motor rommet. men skal vel ikke herje for mye på torpedoveggen uten å vite hva man gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 spm til "Eiriken". når du bytta varme registre!? hva gjorde du for å lufte systeme? jeg tok ut alt av dashbord å varme aparat i min å nå blir ikkr luften ordentlig varm:( svar motas med stor takk. Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 spm til "Eiriken". når du bytta varme registre!? hva gjorde du for å lufte systeme? jeg tok ut alt av dashbord å varme aparat i min å nå blir ikkr luften ordentlig varm:(svar motas med stor takk. Hei! For å lufte kjølesystemet så setter du bilen litt i oppoverbakke så fronten med radiatoren peker lengs opp. Så lar du bilen gå og toppa på ekspansjonstanken være oppe. så fyller du på etterhvert som det krymper. da skal du få luftet den ganske godt, men kan være at du må holde på en stund eller gjøre det flere ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg