Revoion Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 som topc sier.gi meg tips triks og hvordan jeg burde gå frem?? vet jeg må skjære til med vinkel sliperr og sveise på:P men er det noen viktige regler angående dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GassSpjeld Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 som topc sier.gi meg tips triks og hvordan jeg burde gå frem?? vet jeg må skjære til med vinkel sliperr og sveise på:P men er det noen viktige regler angående dette?? det du må passe på er at det ikke finnes skarpe kanter og slikt... det blir ikke godtatt på EU ;) Siter - 1997 Nissan Micra tique X-1987 Volvo 240 gl X-1990 Toyota Corolla xli X-1985 Volvo 740 gle -BondeRASER- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revoion Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 det du må passe på er at det ikke finnes skarpe kanter og slikt... det blir ikke godtatt på EU ;) det er det eneste som skal til?? er tilpassinga kritisk liksom? eller er det rom for feil:P? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 (endret) Jeg gjør det slik: Først merker jeg av den gamle hjulbuen med en snor og rissepenn, slik at jeg får en fin markering hvor jeg skal kutte av. Deretter skjærer jeg ut den skadde delen med vinkelsliper eller stikksag, fra INNSIDEN av markeringen. Så merker jeg av på samme måte, på den nye delen og skjærer ut. Da har jeg en ny hjulbue som passer godt inn i den andre. Jo bedre tilpasning du klarer, jo bedre er det. Det skal ikke være stort mellomrom... Deretter, punktsveiser jeg hjulbuen på plass med tig (du kan også bruke mig). Tette punkt. Ta pauser så det ikke blir for varmt. Da kan det slå seg. Jeg liker best å bruke tinnsparkling. Det er langt mer holdbart enn plastsparkel, men litt vanskeligere. Resultatet er en vanntett fuge. Baksiden sandblåser jeg og sprayer på med rusthindrene grunning, hvis mulig. Cluet er, kommer det vann inn bakfra i sveiseskjøten så går det ikke lange tiden før det kommer rust. Viktig at det er tett. Det er svært vanskelig å få perler av punktsveis tett. Finpussen tar jeg med plastsparkel, for så tokomponent lakk til slutt. Endret Februar 6, 2009 av Hondaen Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revoion Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 ok..for jeg skjærte ut føsrt og brukte den nye som mal:P funka fett for meg...skal jeg bare skifte den skadde delen eller hele dritten?? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.