SenatorTurbo Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 har e stv 2.5 10v med automat. bruker fort en 1.3-1.4 mila på småkjøring.... noe galt eller skal en 97 model bruke så mye? alt er friskt og fint etter hva jeg ser og opplever. 2 ting jeg kan tenke meg og det er tett katalysator og defekt lamda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 har e stv 2.5 10v med automat.bruker fort en 1.3-1.4 mila på småkjøring.... noe galt eller skal en 97 model bruke så mye? alt er friskt og fint etter hva jeg ser og opplever. 2 ting jeg kan tenke meg og det er tett katalysator og defekt lamda Ville sjekka feilkoder, tipper på def lambda enn tett kattalysator,men hvem vet, rart du ikke får opp motorlampa di hvis det er lamda og!!! du vil nok bruke borti literen eller litt mer på småkjøring med den motoren, men 1.4 er litt for mye :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 ingen felkoder heller så.. må legge til at jeg kansje ikke gidder og ha en økonomisk kjørestil hele tiden og at den står litt på tomgang før jeg ruller i gang nå som det er kaldt. men lå på 1.2-1.3 i sommer og så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 ingen felkoder heller så..må legge til at jeg kansje ikke gidder og ha en økonomisk kjørestil hele tiden og at den står litt på tomgang før jeg ruller i gang nå som det er kaldt. men lå på 1.2-1.3 i sommer og så 1.2 på sommertid hvis det er endel småkjøring overasker ikke meg med den motortypen, det er høyt men trur ikke det er noe alvorlig gærdi san uten videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo850 Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Hadde samme forbruk på min 2.5 10v. Fikk kjørt ca 45 mil til det lyste for lite bensin. Da fikk jeg vel fylt på rundt 60 liter. Var heller ikke veldig økonomisk kjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hadde engang en 2.0 10v. Den var litt snillere på forbruket.Men plutselig bynte den å bruke mye.Merket det på en 50 mils tur. Fra jeg merket/syntes at forbruket var høyt, gikk det ca 1uke før motorlampa begynte å lyse. Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 udyre: hva var feil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 lamba sonden.bytte den og forbruket gikk tilbake til normalt.ca 0,8 på landevei. Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 mitt var på det peneste 0.8 . byttet til kn filter da ble det 1.4 uansett nesten Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saabilac Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Har en T5 med automat. Den bruker ca 1.2 - 1.3 nå på vinteren på småkjøring/blandakjøring. Men det er med endel tomgangskjøring for å tine av bilen om morran da. På langkjøring bruker den litt over literen. Siter "Arbeidsbil" : -94 850 T5 stv. Konebil: -95 Saab 9000 2,3T CSE ___________________________________ http://www.illusion.no : nå kan du style dama også :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg