Gå til innhold

Prosjekt Octavia Turbo

Ranger emnet


Sting3r

Anbefalte innlegg

Da skal octaviaen vår trimmes, og jeg trenger hjelp fra kyndige personer her på forumet angående deler til denne motoren.

Dette er en 1999 modell 1.8Turbo

 

Ting som er gjort:

 

Steg 1 chip fra BB-Racing

Simons rustfri 2,5" catback eksos

Green Filtersats Konfilter

Forge Avlastventil

 

Skal nå kjøre med rundt 200-210HK i motor, men så skal jeg da fortsette og oppgradere denne motoren med bla:

 

Større Frontmontert Intercooler

Grenrør

Turbo

Dyser

Muligens Fuelrail

Kraftigere clutch

++

 

Er det noen her som har erfaring med denne motoren og har trimmet disse før, som kan gi meg gode råd om deler og priser på dette?

 

MVH

:)

Endret av Sting3r

-Audioteam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

miltec downpipe må da holde... hvis ikke få fikset deg en 3" custum. 3-4 lapper forå få laget. 2.5" eksos holder fint til 300+++ men downpipen er viktig.

Vanelig oppgradering på turbo er en sånn såkalt K04 turbo. denskal vel vere goo for 250+ hvis ikke kan du kjøpe en manifold og en Garret GT serie turbo av. turbokongen. tror han babla om rundt en 10000.

 

FMIC så er Pro alloy sin Bolt on å bra kvalitet. hvis ikke kan du bruke en unuversal kvalitetscooler som passer bal fangeren å lage rør selv.. men unngå feilen mange gjør å kjøre rørene unødvendig langt. bruk heller litt tid på å få det skikkelig...

 

Nå blir jeg sikkert skutt. drept å kværka av vagfansen som forguder luftmassemåler.. men KAST originalsprutet. å luftmassemåleren. å få på et skikkelig datasprut. LINK. f.eks. lett å bruke billig. å god kompetanse fra racefix.

 

Innvendig i motoren bør du begynne å oppgradere når du passerer 300 hester.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miltec downpipe må da holde... hvis ikke få fikset deg en 3" custum. 3-4 lapper forå få laget. 2.5" eksos holder fint til 300+++ men downpipen er viktig.

Vanelig oppgradering på turbo er en sånn såkalt K04 turbo. denskal vel vere goo for 250+ hvis ikke kan du kjøpe en manifold og en Garret GT serie turbo av. turbokongen. tror han babla om rundt en 10000.

 

FMIC så er Pro alloy sin Bolt on å bra kvalitet. hvis ikke kan du bruke en unuversal kvalitetscooler som passer bal fangeren å lage rør selv.. men unngå feilen mange gjør å kjøre rørene unødvendig langt. bruk heller litt tid på å få det skikkelig...

 

Nå blir jeg sikkert skutt. drept å kværka av vagfansen som forguder luftmassemåler.. men KAST originalsprutet. å luftmassemåleren. å få på et skikkelig datasprut. LINK. f.eks. lett å bruke billig. å god kompetanse fra racefix.

 

Innvendig i motoren bør du begynne å oppgradere når du passerer 300 hester.

 

Mange gode ide'er der ja :) Men, hvor får man tak i Pro Alloy FMIC, og miltec sin downpipe i norge? Noen som har linker til dette? Angående sprut, så blir det nok Haltec, eller SM4 Autronic styring..;) Hvis ikke noen har linker på andre alternativer?

 

MVH :)

-Audioteam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring å snakk med tor yngve ang link 92694942. link er utrooolig brukervennlig. og ikke minst billig... og meget utbredt i dragracing osv i australia.

 

sjekk over litt sider i england. miltec kan f.eks protrim her i norge skaffe...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart om det innkluderer. datasprut og komplett overhaling av motoren. er det ikke såååååå gale når det er en kjør inn kjør ut ombygging.

 

men om det er urørt motor og originalsprut er det LATTELIG. og 300 svinghjulhester er jo knapt 250 motorhester.

 

å på det trinnet med ombygd innmat i motor å datasprut er skrittet til 350-400 på svinghjul lite.

 

Må bare slipe om kammene å porte toppen litt. da de 5v toppene er unødvendig trange. egentlig et elendig utgangspunkt for høy effekt.

Bytte innsug til enten ATP ell S3/tt cupra. osv.

så er 400 oppnåelig.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren min er til salgs;) du får den for 60 laken;) billig! lagt over 100 i den.

 

Da skal octaviaen vår trimmes, og jeg trenger hjelp fra kyndige personer her på forumet angående deler til denne motoren.

Dette er en 1999 modell 1.8Turbo

 

Ting som er gjort:

 

Steg 1 chip fra BB-Racing

Simons rustfri 2,5" catback eksos

Green Filtersats Konfilter

Forge Avlastventil

 

Skal nå kjøre med rundt 200-210HK på svinghjulet, men så skal jeg da fortsette og oppgradere denne motoren med bla:

 

Større Frontmontert Intercooler

Grenrør

Turbo

Dyser

Muligens Fuelrail

Kraftigere clutch

++

 

Er det noen her som har erfaring med denne motoren og har trimmet disse før, som kan gi meg gode råd om deler og priser på dette?

 

MVH

:)

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AGU motor... crower råder. wisseco stempler. MLS topppakning ARP bolter.

Omslipte kammer. portet topp av tore østhus. smidd manifold. med T34 turbo.

Electromotive tec 3 datasprut. simens 550 dyser. du får sikkert med trykkrør å intercooleren også. bremset 265 på hjul. var vist oppe i 280-290 på hjul men girkassa likte det ikke. å til syvende å sist likte den ikke 265 eller. hehe

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår