B.T.i Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Og parkèr med bilen i gir om vinteren ...og om sommeren. Eller parker med brekket på hver gang du parkerer, da slipper du problemet med at det fryser/låser seg. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Så rart at brekket til en venninne nettopp har låst seg, og hun alltid parkerer med det på da :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Så rart at brekket til en venninne nettopp har låst seg, og hun alltid parkerer med det på da :) Eirik På mine 5 siste biler har jeg aldri hatt problemer med at brekket fryser, fordi jeg bruker det daglig. Men, som alt annet må også tromler, calipere, brekkvaier mm. vedlikeholdes Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Et par velrettede slag med hammer på trommelen er tingen. I mange tilfeller trenger du ikke ha av hjulene en gang. Kommer ann på felgtype. De fleste felger har plass til en dor, forlenger eller whatsoever Har du forresten prøvd å "bråslippe" clutchen i revers Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Revers er en sikker vinner :D Bruker du brekket regelmessig slipper du vanligvis sånne problemer. Kjerra mi står parkert med brekket på i -30 uten problemer. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg har lagt til meg en vane å konstant parkere i gir nå på vinteren, iallefall på flate parkeringsplasser. Skader ikke å være på den sikre siden :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Er helst waieren som fryser fast. Litt vann og slaps inn i strømpa, og litt minusgrader. Gjett på resultatet. Noen biler er smartere konstruert enn andre. På Peugeot 307 fikk man faktisk byttet til en smartere konstruksjon gratis, hvis man nevnte problemet på service. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Har du prøvd å jekke opp bilen og sjekket at faktisk begge hjulene er låst, og hvor låst er de? Er det ingen sjans for å rikke på hjulet? Hva med et digert rør innimellom felgen og dra hjulet rundt? Løsner det? Åpne trommelen og se... Dra av navkoppen i midten av trommelen, fjern låsesplinten som mest sansynligvis sitter der, skru av mutteren og dra av trommelen. når trommel er låst så er det ikke bare å dra den av. du kommer til å slite litt der.... :web Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 når trommel er låst så er det ikke bare å dra den av. du kommer til å slite litt der.... :web Jeg måtte ta vinkelsliperen fatt for et par år siden da det venstre bakhjulet mitt hadde låst seg. Først da kom jeg til justeringsskruen for håndbrekket. Et helvete husker jeg... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 når trommel er låst så er det ikke bare å dra den av. du kommer til å slite litt der.... :web Fullt klar over det, men alt går med litt vold. Har vært utsatt for dette flere ganger, stort sett på bekjentes biler, og det har aldri vært noe problem å få de av. Bare en større utfordring. Men alt går... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eunaas Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Har du forresten prøvd å "bråslippe" clutchen i revers Ironisk eller ikke? Nei, jeg har ikke prøvd, men er ikke det en ting som ødelegger bilen? Girkassa? Jeg har prøvd å kjøre fremmover, det går, men bakhjulene er låst. Jeg har foressten en Caddy, uten at det sikkert spiller noen rolle. Skal ned med hammeren nå, så får vi se om det hjelper. Foressten, går wiren fra brekk/bremser under bilen? Åpent? Kan jeg se/komme til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eunaas Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Ahha! Volla. Et lite kikk på hver av trommlene. Vips gikk hjulet rundt igjen. Jeg hører "rust" lyder når jeg vrir hjulet rundt. Er det noe som vil forsvinne etter litt kjøring? Er det et tegn på at bremsene er gamle, slitne og rustene? Eller trenger ikke det å ha none sammenheng her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeltring Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Ahha! Volla. Et lite kikk på hver av trommlene. Vips gikk hjulet rundt igjen. Jeg hører "rust" lyder når jeg vrir hjulet rundt. Er det noe som vil forsvinne etter litt kjøring? Er det et tegn på at bremsene er gamle, slitne og rustene? Eller trenger ikke det å ha none sammenheng her? Sannsynligvis støv fra bremsebelegg som sviver rundt inni der, ingen umiddelbar fare men lønner seg å ta av tromla med gjevne mellomrom for å gjøre rent og sjekke status på bremsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre2104 Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 :D Samme gjorde jeg, glemte selvfølgelig brekket før jeg dro til Afrika i 10 dager:P Flat garasje tilogmed! Haha. Låste seg på et hjul, rart:P løsna fint etter 2 minutter med venting;) Siter (X) Audi A4 Avant, 2002 (x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral) (x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgeeee Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Brekket kan fryse, eller det kan ruste fast. Ta av hjulene, ta en slegge og prøv å bank hjulet løs når du har løsna brekket.. Går ikke det må du nok opp med tromlene. Eirik Slegge!? :omfg det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet, armene, bena!! Det er en bremsetrommel, ikke james bond! Siter kverulanter, snakk til noen andre.. takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg