kanikkebil Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Hei! Leste en artikkel i siste utgave av Motor(nr 1 2009, side 24/25) der det stod om garantier. I et eksempel refererte de til at Toyota har fem års garanti på bremseskiver. Jeg hadde nettop bilen(Corolla Verso 2005 mod) inne til reparasjon pga meget høyt oljeforbruk (det gikk på garantien), i samme slengen sa de at bremseskiver og klosser måtte skiftes. Dette måtte jeg da betale for. Er det noen som har kjennskap til denne garantien? Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Antar at garantien er for mekanisk feil. Som f.eks hvis skiven får en sprekk eller defekt. Kan ikke tenke meg at garanti gjelder ved slitasje Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kanikkebil Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Det er det jeg tror jeg også, men er litt usikker siden det ikke var nevnt noe slikt i artikelen. lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Garantien går nok mer på sprekker og vibrasjoner ja. Tenk en taxi som kjører 150k i året. Tror det begynner å bli lite bremseskiver etter 750 000 km Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brehep Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Om det er for mye rust på skivene før 5 år (mer enn 25% av skiva)mener jeg dette skal dekkes av garantien. Jeg hadde samme på min Verso for et par år siden og det var ganti på 4 året. Vet du grunnen til skifte? Klosser må alltid byttes ved skifte av skiver. Vet Toyota har slitt med dårlig kvalitet på denne delen Siter brehep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg