Emil Lehne Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Hva skal til for å bygge om kadett c 1,2 til calibras 2 liters turbomotor(c20let)? ca hva vil det koste? problem med registrering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zNiPeeR Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 er litt vanskelig med godkjenning.. pga nm i de motorene 4000.- til 5000.- for bunnpanne motorfester osv som du trenger for å få motoren til og passe. 1.6 forstilling og bakaksling 10000.- ca motor ligger vel på 19000.- ca også er det vel +++++ som vanlig:) Siter -Opel Kadett c 1976 caravan -Opel kadett c 1977 sedan -Opel kadett c 1979- banebil -Opel ascona b black jack- -opel omega b 2.5v6 sedan- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 må vel ha annen girkasse og tunell også, og kansje sterkere bakaksling, og mellomaksling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 det er nesten like billig og kjøpe seg en sånn calibra :P hehe Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 må vel ha annen girkasse og tunell også, og kansje sterkere bakaksling, og mellomaksling Bakakslingen brukar du frå Kadett 1600 eller GT/E, som zNipeer sa. Mellomakselen må du "klippe og lime", altså med ein som passar på bakakselen og ein som passar på girkassa. Trur ikkje du kan bruke girkasse frå Calibra då den ha fwd eller 4wd. Getrag 240 eller R25 kansje. Trur du får adapterplate som gjer at dei passar på motoren. Ellers motoren er vel på 150hk, noko som du får ein Kadett C godkjent med, vis du har forstilling, bakaksel med bremsar og frambremsar frå Rekord 2,2i, +bremsefraftforsterkar frå Kadett 1600. Då skal du få det godkjent med 150hk og 230Nm. Håpar dette hjelpte litt;) Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 så hiver du på turboen i etter tid etter godkjenning:):P Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 takker for svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Eivind Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 (endret) kommer nokk fort på 30-40 tusen med motor og alt dill og dall som du må ha med. hvis du skal prøve å godkjenne bilen så kan du sannsyneligvis gange beløpet med to :) så hiver du på turboen i etter tid etter godkjenning:):P da er liksom hele påenget med å godkjenne motoren vekk... Endret Februar 9, 2009 av Thor-Eivind Siter Opel ascona b-16v Opel Calibra 4x4 turbo Audi a4 1,8tq Suzuki drz-400sm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 okei, er det noen andre mindre motoralternativer som er billigere? 1600? eller går det ann å trimme 1200 eller 1600 motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordmk2 Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 er mye potensiale med 1600 også, plane topp, porte, effekt annleg weber gassere osv. Er etpar turbo konverterte 1,2 kadetter i norge:) liten og lett bil, som ikkje skal so mykje til for å ha det moro i:) Siter ford å opel haand i haaand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 trenger man kun 1600 understell og bedre bremser for å sette inn 1600 motoren eller må man ha ny kasse, bakakslin og mellomaksling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 trenger man kun 1600 understell og bedre bremser for å sette inn 1600 motoren eller må man ha ny kasse, bakakslin og mellomaksling? For å sette i original 1600 motor må du ha girkasse original til 1600 eller getrag 240 f.eks (5 trinns) Mellomaksel må tilpassast vis du skal ha 1200 bakaksel eller sette på 1600 bakaksel (har og høgare utveksling) Har du original girkasse kan du og ha original mellomaksel, ved f.eks getrag kasse må mellomakselen tilpassast uansett. Du må og ha 1600 motorfester, 1600 forstilling viss du vil ha det godkjent, eller forsterke 1200 forstillinga. Bremsar må og byttast til 1600. Evt Rekord 2,2i bremsar framme og 1600 tromlar bak. Bremsekraftforsterkaren må vel og vere frå 1600. 1600 motoren er ein cih blokk og f.eks 2,2 og 2,4 motor passar på motorfester og 1600/getrag girkasse. Blir ein del meir ombygging då med innsprøytning. Alle delar frå Kadett C 1600 er bolt on på 1200 karroseri da!! P.S. Kan hende eg rota litt no, men prøvde og forklare så godt eg kunne...! Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Lehne Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 jeg tror jeg skjønte det, men det vil si at hvis jeg har 1600 forstilling, 1600 motorfester, 1600, mellomaksel, 1600 girkasse og 1600 bakaksling så er det bare å putte rett inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Trenger ikke jukse med godkjenning, Hipo selger TÜV papirer (og mest sannsynlig deler) til godkjenning av C20LET 204hk motor i kadett c... Har du alle 1600 delene, så ville jeg satt i en 2.2 i stedet, samme blokk som 1600. Er så lite vits i å bruke en dau 1.6 når man kan hive i en 2.2 eller 2.4 ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Enig der Mad_Maxx. Hive i ein 2,2i i staden. Meir guffe då, og serlig når det går glatt å godkjenne! Og ikkje minst ikkje stort meir arbei! Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.