te-we Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Noen gode forslag til dette problemet... Kjørte og det smallt i bilen min.. Slutta å gå fremmover.. Motoren går, klutchen virker, får satt den i alle gear, inkl reversen, men lite skjer når jeg slipper ut klutchen igjen.. Så, under bilen, reiv og sleit litt i allt, akslingene fremme, mellomaksling og stikkakslingene bak.. ikke noe unormalt slakk noen sted..ingenting åpenlyst feil.. MEN... når jeg prøver igjen virker bilen som normalt!!!!:thumb Kjørt med bilen litt, og dette oppstår igjen..:helpme: la meg under og rikkla litt på stikkakslingen bak på høyre side, og merka den "smatt i spor liksom", og allt i orden... siden har det skjedd noen ganger, og hver gang fungerer det med litt fysiske annstrengelser bak der.. Skjer bare i nedoverbakker, når drivverket ikke er belastet virker det som.. Oppover, og bortover ingen problem.. Noen som har erfaringer rundt dette?? Drivknuten kommet litt ut av diffen??? diffen gåen??? Skal skru litt i helga, så tips mottas m takk.. Bedre helg til dere en meg ønskes;):happyhappy: -Terje- Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 cluth? sett den i 5 gir med bremsene på og slipp ut, den skal daue meget fort, hadde en gang en sierra cosworth 4x4 der det også kom ett sali smell i og 100 prosent stans, alt virka, bortsett fra at driten sto stille, da sa alle girkasse, fordelingskasse klokker osv osv. men det eg hadde fått til var at senteret på lamellen hadde takket for seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 cluth? sett den i 5 gir med bremsene på og slipp ut, den skal daue meget fort, hadde en gang en sierra cosworth 4x4 der det også kom ett sali smell i og 100 prosent stans, alt virka, bortsett fra at driten sto stille, da sa alle girkasse, fordelingskasse klokker osv osv. men det eg hadde fått til var at senteret på lamellen hadde takket for seg... Klutchen er det nok ikke, da skulle jeg ikke få den i gear vel når motoren er igang...Bilen er godt kjørende med også.. Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 om de er navet som er gåent, så er det som og gire med motoren av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 om de er navet som er gåent, så er det som og gire med motoren av. Les nu innleggan folkens...:iconsm Biln går og kjøre med, når problemet oppstår, e det bare for mæ å slite litt i en stikkaksling bak, og bilen kan kjøres videre... ser ik for mæ det e klutchen da.. Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Les nu innleggan folkens...:iconsm Biln går og kjøre med, når problemet oppstår, e det bare for mæ å slite litt i en stikkaksling bak, og bilen kan kjøres videre... ser ik for mæ det e klutchen da.. låseringen på indre drivknuten har kanskje hoppet av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 låseringen på indre drivknuten har kanskje hoppet av? Må gid deg rett her.. Låseringen på indre drivknute nesten borte.. Mansjetten full av rustvann. Midlertidig reparert og nye deler bestilles mandag:) Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Noen gode forslag til dette problemet... Kjørte og det smallt i bilen min.. Slutta å gå fremmover.. Motoren går, klutchen virker, får satt den i alle gear, inkl reversen, men lite skjer når jeg slipper ut klutchen igjen.. Så, under bilen, reiv og sleit litt i allt, akslingene fremme, mellomaksling og stikkakslingene bak.. ikke noe unormalt slakk noen sted..ingenting åpenlyst feil.. MEN... når jeg prøver igjen virker bilen som normalt!!!!:thumb Kjørt med bilen litt, og dette oppstår igjen..:helpme: la meg under og rikkla litt på stikkakslingen bak på høyre side, og merka den "smatt i spor liksom", og allt i orden... siden har det skjedd noen ganger, og hver gang fungerer det med litt fysiske annstrengelser bak der.. Skjer bare i nedoverbakker, når drivverket ikke er belastet virker det som.. Oppover, og bortover ingen problem.. Noen som har erfaringer rundt dette?? Drivknuten kommet litt ut av diffen??? diffen gåen??? Skal skru litt i helga, så tips mottas m takk.. Bedre helg til dere en meg ønskes;):happyhappy: -Terje- = gamletestamentet... sorry. orka ikke slutten ser du.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Må gid deg rett her.. Låseringen på indre drivknute nesten borte.. Mansjetten full av rustvann. Midlertidig reparert og nye deler bestilles mandag:) ;) Bra du fikk ordnet det.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg