pettersenroar Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 prøv å ta av slangene til wg å se om den ladder mer men ikke trå så hardt til da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Hvorfor ikke bare få på det jævla eksosanlegget? Sier jo i seg selv at turboen din vil slite med å lade når det ikke erno baktrykk og du lekker! Mest sannsynlig legger du mellom turboen og grenrøra! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 En ting til ! Så har du faktisk en Lambdasonde på downpipen din om jeg ikke driter meg helt ut ! i verste fall om eksosen har løsna så jævlig at den har falt ned og nappa med seg ledningen eller brent den til lambdaen din! men først og fremst! fiks eksoen før du begynner å surre rundt og stille diagnoser om ting du egentlig ikke skjønner deg på! Hjelper til tider å stramme hjulboltene OM hjula dine holder på å falle av...... om du skjønte metaforet? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 En ting til ! Så har du faktisk en Lambdasonde på downpipen din om jeg ikke driter meg helt ut ! i verste fall om eksosen har løsna så jævlig at den har falt ned og nappa med seg ledningen eller brent den til lambdaen din! men først og fremst! fiks eksoen før du begynner å surre rundt og stille diagnoser om ting du egentlig ikke skjønner deg på! Hjelper til tider å stramme hjulboltene OM hjula dine holder på å falle av...... om du skjønte metaforet? jaja=) ser poenget der. men hvorfor kom den suselyden og mistet draget så plutselig en stund etter eksoslekk oppstod? selvfølgelig skal jeg fikse eksosen men må bare få tak i et sveiseapp først=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 skjedde forresten ikke noe når jeg nappa av ledningen til wg... Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Ta å få sjekka at alle røra dine er på plass! altså rør mellom turbo, intercooler og innsug! jeg tror ikke det er noe annet enn kun luft lekkasje noe sted! hvorfor må du ha sveiseapparat!?.. kan du ikke bare skru på plass delene?! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Ta å få sjekka at alle røra dine er på plass! altså rør mellom turbo, intercooler og innsug! jeg tror ikke det er noe annet enn kun luft lekkasje noe sted! hvorfor må du ha sveiseapparat!?.. kan du ikke bare skru på plass delene?! fordi fleksirøret har ryki... Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 erre fleksirøret som er problemet!?.. Da ville jeg bare bytta hele dritten! Men slik jeg oppfatta det er at dette er en lekkasje mye lenger opp! altså rundt turboen?! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 erre fleksirøret som er problemet!?.. Da ville jeg bare bytta hele dritten! Men slik jeg oppfatta det er at dette er en lekkasje mye lenger opp! altså rundt turboen?! nei nei. det er ettter downpipen=) altså i fleksirøret... men bytta hele dritten? hele eksosanlegget mener du? da snakker vi litt kronasjer da? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 jeg ver at bilen ikke lader mindre uten eksosanlegg jeg har 3" rakarør og det er ikke noe motstand i det.. og jeg har testet uten med kun dp. turbobiler som jeg har forstådt skal ikke ha mottrykk?? eller har jeg missforstått helt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 hvor får man tak i ny wg? utonom møller selvfølgelig... Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 noen som kan spørre hva han skal ha for den da jeg ikke er medlem?=) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=144864 Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 jeg ver at bilen ikke lader mindre uten eksosanlegg jeg har 3" rakarør og det er ikke noe motstand i det.. og jeg har testet uten med kun dp. turbobiler som jeg har forstådt skal ikke ha mottrykk?? eller har jeg missforstått helt?? Du har ikke missforstått, men man kan merke litt forskjell i drage uten noe mottrykk. Og Trådstarter, du kan kjøpe ny downpipe, er der flexøret sitter. Er vel billigste eksosdelen da:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Voldsom til hissig respons på andre folk her. Kansje du burdet begyne og tenke litt før du utaler deg om ting du ikke har peil på! Tror du ikke en turbo lader uten baktrykk? Få faktaene dine rett før du går ut og setter helt gale griller i hodet på folk som kansje er nye til denne verden av motor. Og til dere som lurer og vill ha det klart på bordet: Turboer har det bedre med mindre mottryk etter turbin. (PUNKTUM) En annen ting Til trådstarter er som jeg skrev i går, før du går og blåser masse penger på en aktuator så stram wg staget helt til enten med strips eller hva som helst egentlig, bare for og skjekke at det ikke er selve wg klaffen som er skadet. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Stemmer det ja at turbo skal ha minst mulig baktrykk, generelt 4 takts motor egentlig. Men man merker forskjell på turboen uten baktrykk, da er det faktisk sånn at den spooler fortere:) Noe som er bra ja:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.