Gå til innhold

945 LT/FK som familiebil?

Ranger emnet


Nismotic

Anbefalte innlegg

jeg har en -95 945 som familiebil. er meget fornøyd, har gått gradene fra 245 innom opel astra tdi til 940'n. er minimalt med tull, og kjøreegenskapene er meget bra, om du har skikkelig dekk. det er derimot alfa og omega. har nå hakka rsi og conti 5 piggfritt på bilen, brodern har hakka 5 på sin. er jo komfortabelt med piggfritt, men synes pigg sitter noe bedre på snø, på is er de mye bedre.

min har gått 360.000 om 13 mil, så den er utrolig god. har chippa lavtrykksturbo med justerbar wg, så da blir det morsomt også:)

bensinforbuket varierer veldig, fra 0.64 på langkjøring (pers) til 1.1-1.2 på vinterkjøring til og fra jobb (2 mil, mye bakker)

finns jo biler som bruker mindre bensin, men det har jeg prøvd....

når man i tillegg kan få inn barnevogna (kombivogn) på langs, og har en lasteevne/tilhengervekt godt over gjennomsnittet, så er dette en svært bra familiebil. det du også må tenke på er at de to japsene du nevnte ikke har plass til de vanvittig plasskrevende barnesetene du må ha nå. det er bare såvidt det går i 940'n nå setet står i midten baki, i astraen var det helt umulig å få det inn. legacyen er alt for liten både kupèmessig og bagasjeromsmessig, camryen er jo stor, men det er vel tidenes beste salgskampanje at toyota lager verdens beste biler. har kjørt toyota i yrket i flere år, det skjer ikke igjen. bra service og de bytter ting kostnadsfritt, men dårlige seter, løse plastdeksler (13 på et tidspunkt) girkasse som ikke ville gå i fri (ble byttet uten at de sa noe om det....)begredelig kvalitet på hjuloppheng osv. bra motorer, men de bruker like mye suppe som 940'n.

har også kjørt endel 850/v70, jeg liker bilen meget godt, (bortsett fra feilhjulsstrekken), så som konebil er jo den et godt valg. kvaliteten er ikke akkurat som på 940, men helt greit. 940 er mye mer solid, på godt og vondt, men det er nok den bilen du vil ha minst trøbbel med. bilen er også helgalvanisert, så rust er ikke et tema, hvis den er tatt vare på. finns jo selvfølgelig alle typer bileiere, men et tips er å få tak i en fin varebil og bygge den om. har en kontakt i sverige som får tak i fine innredninger til en vettu pris, jeg kjøpte en 960 delskinn innredning i grått av han.

 

trenger du mere relevante 940 tips, kan du jo bare spørre.

har forøvrig 2 barn som også bruker bilen:)

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår