Exerqtor Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Den der trur jeg du bør utdype deg litt på Ole, iallfall for min del. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 du kjører jo med ei fjør som ligger veldig lavt unna det trykket du SKAL kjøre på, en elektronisk BC kjører inn mot trykk på toppen av gaten, og styrer med stålkontroll trykket på under vs over siden av membranen, slik at du får dønn stabilt, ønsket ladetrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Ok da er jeg med på spillet igjen. Men forstår fortsatt ikke åssen fjøra kan bli slapp som volvo-r-sport sier. Da tar jeg den lille søte fjøra som i utgangspunktet åpner på 2,17PSI / 0.149BAR også en god elektrisk boost controller. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 er vel ei skrue i toppen på den og, så du kan stramme den opp såpass at den har litt forspenn.. men blir jo akkurat som den integrerte avlastnings ventilen på mitsu turboene, ikke rare presset i fjøra der, men sålenge den har likt press på begge sider av membranet, så holder den jo tett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Bare en ting til. Denna skal klare å gjøre det samme som HKS'n? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GREDDY-PROFEC-B-2-II-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-BLACK_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1209Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem270332502392QQitemZ270332502392QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_3148wt_1440 Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 husk og ha ei som ikke er for slapp da, så den ikke åpner av seg selv. "cracking pressure" Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Ja, må ha en som klarer å holde i mot! Hvis fjæra ikke klarer å holde i mot så vil den fise ut i eksosen før du vil den skal gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Det jeg mener uten å i det hele tatt ha sett på noen internett sider de selger saken på, er at 9,77psi er det laveste trykket du kan stille gate'n på og fortsatt ha spenn i fjæra. DVS at hvis du skrur den noe lavere da så vil ikke fjæra klemme ventilen mot setet og du får en lekkasje. Men det kan da ikke være nødvendig å kjøre med en forderva boostcontroller heller? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 jeg kjørte uten noe som helst på min:p kom ikke over 0.3-0.4bar med slange på, så nappa jeg bare slangen av, og da lå den på et godt bar, hehe ikke helt optimalt tipper jeg men:p har den evc 6'en nå da. men ja, sant som du sier r-sport, skal jo være ei skrue i toppen der, som du justerer forspennet på fjøra, eneste som er så jævla kludrete er at wg'n havner ofte en jævlig vond plass til å få justert den! og når en er ute å kjører å greier blir det jo jævlig varmt, da er det luksus å bare vri på et hjul inne i kupè'n:p selv om det koster da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Ok, så da er vi fortsatt tilbake på hvilken fjør jeg bør kjøre med for å ha ca 1,5kg trykk.. MED elektronisk boost controller.. Skal jeg gå for den til 6.51PSI da? Så har jeg litt å gå på? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 trur det skal være godt ja;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 er ikke 6,51 psi 0,651 bar? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 http://www.google.no/search?hl=no&q=bar+to+psi&meta= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Så med andre ord så er 6.51PSI det samme som 0.4488487 BAR. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 er ikke alle WG som har justerings skrue på toppen, min turbonetics EVO WG har ikke, der er det shims som man justerer med som ligger under fjæren, så det blei til at jeg monterte turboXS sin boostcontroller å vips så var det bare å justere om trykket på 1-2-3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.