bushtor Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Hei, Sist jeg byttet 10 liters Secure 18 flaska mi hos yara tror jeg det kostet ca 800 inkl mva. Nå skal de ha 854,- eks mva. Har gass steget så mye, eller har dere andre leverandører som skal ha mindre for bytte av en 10 liters yara flaske? Dette gjelder Bergenskanten, men hører gjerne oppdaterte priser for Oslo / Drammen også. Forresten, er det riktig av en har ca 4 timer sveisetid fra en 10 liters flaske...? hilsen Tor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Finnes intet fasitsvar på det. Men på flaska skrur du jo på en ventil. Der justerer du hvor mange liter/min den skal levere. Altså står den på 10 betyr det at den leverer 10 liter i minuttet. Hvis du da har 1000 liter gass på flaska, kan du sveise i hundre minutter sammenhengende. Men du tar nok noen pauser, og sveier neppe 100 minutter sammenhengende, så du har gass for noen timer. Akkurat hvor mange er ikke lett å si. Det avhenger av gassmating, samt instillinger av apperatet (hvis du kan justere før, og ettermating av gass). Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg