eiriksmil Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 får det i 280 og, men det tror jeg blir for lite på en gammal volvo Momo Team 280mm er bare 280mm i høydediameter, ikke bredde. Noen av dem er litt flatere under, det er 280. Selv liker jeg best 300, er penere helt rundt. Kudos for valg av ratt :) (med mindre du har kjøpt deg på Felgimport). Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 12" Luisi. som nevnt tidligere her, så er ikke luisi godkjent. og heller ikke de beste å holde i.. men greit nok. Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Takker for alle bidrag, hvis flere har ratt å komme med så legg ut. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lyrix Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Takker for alle bidrag, hvis flere har ratt å komme med så legg ut. :) http://www.pedersens-racing.no/bil/Sabelt/ratt/ har Sardinia i sierraen, godt fornøyd! og Akropolis i volvoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Jeg syns 300 ser fryktelig lite ut, 12" altså... Blir nok noe 340-350. Semsket skinn, er det best å holde i? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Semska skinn er digg, men det blir fort stygt. Monterte 10" Luisi-ratt i ene bilen i sted.. De små Luisi-ratta er ikke akkurat gode å holde i. Har du servo? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Ja, er servo. Du har kanskje prøvd volvoratt i 240? Det er gummi, så skinn ville vel være en god oppgradering. Jeg vil ha noe som er digg å holde i, og som ikke sklir i nevene på meg om jeg skulle bli litt svett på hendene. Hehe! Derfor jeg syns semsket høres bedre ut, men hvis det blir fort stygt, så... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 ville tenkt meg om med semska altså... ikke noe erfaring med det selv, men antallet semska vs skinn jeg har sett, så tåler semska liite før di ser slitte å stygge ut.. om du ikke kjører til og fra jobb med hansker da:p kudos, hva betyr d'a? :p og angående hva av ratt som blir godkjent, så er det vel om det er tüv papirer på rattet eller ikke, om en har nav osm hører til bilen(er jo krasjkolaps i navene), så heter det jo egentlig at "en skal ha fritt innsyn til alle instrumenter, ved normal sitte stilling.. er ihvertfall det jeg har blitt forklart *colli, jeg kjente på et slikt ratt jeg har før jeg bestillte, i 280, bestemte meg da for 300, og ville ikke endra en millimeter på størelsen! du ser jo på første bildet mitt forskjellen kontra et 740 ratt..ikke avskrekkende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Til semskede ratt.. Om de blir slitt, går du bare på nærmeste skobutikk og kjøper en slik kost til semsket skinn.. De vet hva det er når du spør.. Er egentlig til sko, men funker fint til ratt iallefall Så koster du over det, og det blir fint igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Det sto et 300mm luisiratt i volvoen min da jeg kjøpte den, men duverden så jævlig det var å kjøre med. Da var det originale bussrattet bedre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 synes momoratt er de beste å holde i. de er ikke så tjukk og pølsete som luisirattene heller. dette var det beste bildet jeg hadde=/ inni 200sx'en til brodern, etter den brant innvendig, så det er litt smelta på toppen:p men før det så var det veldig godt å kjøre med^^ 12" Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Ja, er servo. Du har kanskje prøvd volvoratt i 240? Det er gummi, så skinn ville vel være en god oppgradering. Jeg vil ha noe som er digg å holde i, og som ikke sklir i nevene på meg om jeg skulle bli litt svett på hendene. Hehe! Derfor jeg syns semsket høres bedre ut, men hvis det blir fort stygt, så... Ja, er vel som alle andre originale ratt, helt jævlig etter å ha sittet på en bil i et par hundre tusen kilometer :D Misforstå med rett, skinn er digg det og. Det ene Sparco-rattet mitt (det jeg viste deg) er skikkelig godt å holde i, ikke for tykt, men ikke spinkelt, og i skinn av kvalitet. Det jeg liker dårligst med Luisi osv er vinkelen på de to øverste eikene. Er ikke behagelig når en skal hvile hendene på eikene, og de står høyt, og peker rett oppover. Ser du hvordan Momo Team for eksempel er vinklet så er det mye bedre å hvile hendene på. Og dette. Noen spesiell grunn til hvorfor rattet skal være flatt? B230ft: Kudos = respekt :P Dette må jo være lengste posten på evigheter som handler om.. ratt :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Takk for at folk er saklige og kommer med innspill her. Er meget greit å kunne spørre om erfaringer med en slik tråd. Jeg har så og si bestemt meg for å stjele rattet til b230ft, men dere må gjerne poste mer. Er jo kjekt å vise fram interiøret sitt uansett. :) Eirik, det at jeg vil ha det flatt har med sittestillingen min å gjøre med de nye stolene. Pga pedalene må jeg sitte et stykke framme med de nye stolene, og jeg sitter faktisk litt for nærmt rattet nå, derfor vil jeg helst ikke ha rattet enda nærmere meg. Du forstod sikkert hva jeg mente. :) Er Momo Team TÜV godkjent da? Jeg tar selvfølgelig vare på det gamle rattet og navet til EU-godkjenning. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 haha mann:p kålli, rattet er Tüv godkjent til en haug med biler, men ikke volvo's..men navet er jo godkjent fordeom, tror det må være godt nok..? :p tipper du ikke kommer til å bli skuffa hvertfall..legg ut et bilde når du får det i.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hehe, blir jeg skuffet er det bare å kjøpe et nytt. Har ikke planer om å dra og godkjenne rattet, og så lenge det ikke muterer seg til kniver og spydspisser under kollisjon er jeg egentlig fornøyd. :) Ja, hiver ut bilde da. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg