Gå til innhold

vrakpant på 25000 kr

Ranger emnet


Mr_Lightning

Anbefalte innlegg

Ta en liten sjekk på hvor ofte en ulykke skyldes en teknisk feil.. Det skjer nesten ikke det.

Men seff er man tryggere i en ny bil når ulykken først er ute.

 

Uansett, blir vrakpanten 25000 fører dette kun til at alle biler blir dyrere. Noen miljøgevinst blir de ikke. Tenk litt over hvor mange biler uten katalysator dere møter etter veien. Altså biler eldre enn 1989. Det er ikke veldig mange slike biler ute å går. Seff er en 2009 modell mer "miljøvennelig" enn en 1989 mod, men forskjellen er ikke stor, og da er vi igjen inne på totalregnskapet

 

Har kjørt et år nå med en bil jeg ga 9000 for jeg. Har 2airbagger, katalysator, antispinn, ABS, oppvarmet frontrute osv. Gikk igjennom EU ktr med mangel på skiltlys i november. Ikke rust. Men blir panten 25 k så blir den spiker. Problemet er at da må man ut med mye penger for å komme seg til og fra jobb

 

ikkesant:) det er 90% fører, 10% bil.. klovner som mener noe annet veit ikke hva dem prater om.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heh, er ingenting som er uforsvarlig med den. :)

Bortsett fra at den bruker en del bensin da.

Den skulle vel ha hatt en 3.6 l diesel, sant? :D

Men grom syns jeg selv at den er.

 

e34 m5 er en GENIAL bil!

 

i forhold til bilene "politikerne/politi o.l" vil at vi skal kjøre så er den UFORSVARLIG, noe vi bilinteresserte er HELT uenig i... så blir litt feil å si at vi må kvitte oss med de uforsvarlige bilene, for det finns biler som blir solgt til 4000kr som går i mellom eu-kontroll og er forsvarlig! Det gjorde en kompis;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten skal vel ha sitt, men vi får vel 1500,- når vi leverer inn bilen på skroten, men så tar de bare 1300,- når vi kjøper den da. Så det er ikke sikkert vi må betale fullt ut 25 000,- når vi kjøper en bil da... Litt rask matte her fikk meg ned mot 21 000,-

Fortsatt mye det jo?

 

Det er mye annet som kunne vært drastiskt senket isteden når det gjelder avgifter på biler.

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vrakpanten stiger, ødelegger det bra mye for f.eks folk som trenger seg delebil, enten til privatbilen, eller for å ha i motorsporten.. F.eks bilcross.. Tenk om alle som kjører bilcross, må kjøpe seg bil til over 30K for å ha det litt gøy...?

 

Dårlig forslag mener da jeg!

 

TAKK!!!

 

NOKK SAGT!

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten skal vel ha sitt, men vi får vel 1500,- når vi leverer inn bilen på skroten, men så tar de bare 1300,- når vi kjøper den da.

 

Nå tenkte jeg i et tiendels sekund her at man tjener en 200-lapp på å kjøpe bil... :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de gamle bilene være!

 

Er for det første ikke noen miljøgevinst i å vrake en fungerende bil. Å produsere en ny bil er langt mer miljøskadelig enn det man sparer i redusert drivstofforbruk.

 

For det andre så vil effekten bare være midlertidig, da prisen på gamle vrak vil stige i takt med vrakpanten.

 

Og for det tredje, så er man bra elendig om man skylder på bilen når man har en ulykke. Kan man ikke kjøre uten firehjulstrekk, abs og esp, så skal man faenmeg la være.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka me å smell opp tråden på Facebook?

Der får jo folk viljen sin!

De har fått tilbake gode, gamle tropo brusen, urge på storflaske, grandiosa uten paprika!!

 

Kansje dette fungerer??

 

Facebook:Vrakpantavgiften til 25 000,- i Norg

 

micran25000.jpg

 

Hadde vært noe å fått 25 000,- for den gamle gift grønne loppa mi :klovn:

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de gamle bilene være!

 

Er for det første ikke noen miljøgevinst i å vrake en fungerende bil. Å produsere en ny bil er langt mer miljøskadelig enn det man sparer i redusert drivstofforbruk.

 

For det andre så vil effekten bare være midlertidig, da prisen på gamle vrak vil stige i takt med vrakpanten.

 

Og for det tredje, så er man bra elendig om man skylder på bilen når man har en ulykke. Kan man ikke kjøre uten firehjulstrekk, abs og esp, så skal man faenmeg la være.

 

word, hva blir kjedeligere enn å KUN se passater,avensiser og andre nye og hverdagslige biler:(

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da gjelder det jo for de som har de gamle lekre klassikerne å beholde disse i en up too date standard, og bruke disse...

 

hvis du ser på det som at vrakpant = null, så vill jo i teorien prisen på bilen stige da...

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da gjelder det jo for de som har de gamle lekre klassikerne å beholde disse i en up too date standard, og bruke disse...

 

Har allerede reddet kommende klassikere fra huggeren pga sløve eiere som heller vil vrake bilen, enn å brette opp ermene og fikse bilen.

 

Da vrakpanten gikk opp til 6 tusen, er jeg blitt fortalt av noen kjenninger på bilopphuggeren, at de måtte overtale folk til å ikke vrake biler fordi verdiene på bilene var alt for høy. For ikke å snakke om alle daværende kommende klassikere som ble til spiker, pga ignorante bileiere.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ah ,,. og når skjer dette da?! altså at vi kommer til å få 25k?!.. for da skal jeg handle faen så mange 2.000kr biler og levere dem inn!1!

 

Du skal være eier av bilen minimum et år før du får denna prisen da.. men seff hvis du har en stor gårdsplass nede i The Big apple og norge eller plass på trucken din kan du jo la de stå der et år å ruste :klovn:

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår