sigurd90 Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Hei. Låner for tiden mine foreldres bil, en Suzuki Baleno. Den har funket strålende helt til i går kveld. Så plutselig begynte temp måleren å stige opp til maximums nivået. Stoppet bilen, sjekket frostveska. Der var det ikke mer igjen. Fikk kjøpt og fylt på ny. Men motoren blir fortsatt for varm. Noen som vet hva kan problemet er, og om det eventuelt er dyrt å fikse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 har du sett etter om den lekker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigurd90 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Så etter lekasjer og sjekka beholderen når jeg fant ut at bilen fortsatt ble for varm etter at jeg fylte på frostvekse, hadde ikke lekket ut noe. Kan legge til at radiatoren ikke blir varm. Ps. Har ikke kjempe god teknisk innsikt på bil, så beklager hvis jeg forklarer litt dårlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 defekt termostat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Skift termostat og be til hvem du nå ber til at ikke toppen er blitt skakk etter varmgang. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Er det påfylling på radiatoren OG tanken? Fylte du da begge steder? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigurd90 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Har sjekket litt rundt nå. Er påfylling både på tanken og på radiatoren. Har fått fylt på begge steder nå. Så skal ta en testtur når jeg slutter på jobb for å se om problemet er løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 det er jo faktisk en av svakhetene på disse bilene det. toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Når kjølevæska har vært så lav som den tydeligvis har vært her, må du huske å lufte ut før du kjører. Start opp bilen å ja den gå på tomgang. Gjerne med radiatoren litt høyt om mulig, parker i em liten bakke f.eks. Fyll opp med kjølevæske og la den stå å gå til all luft har kommet ut. Skjer ikke før termostat har åpnet og du har full lsirkulasjon i hele kjølekretsen. Når varmeapperat fungerer som det skal, og det ikke kommer mere luft i ekspansjonstanken kan du kjøre en tur. Se om det er tegn til olje i kjølevannet og motsatt etter en stund. Er du heldig, har det ikke skjedd noe med toppen på bilen. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg