Ascona77 Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Da ble det plutselig endring i planene for Asconaen. Blir absolutt ikke tilbakesatt til original stand. Er kommet over en 1.8 liter som visstnok skal være bra trimma og som har rundt 200 gamp. Usikker på hva som er gjort med den bortsett fra at den har 2 doble Weber 45 gassere. Medfølger grenrør også. Er det noen her som har kontroll over hva som må gjøres for å få det godkjent? Vet at bremsene er godkjent opp til 150 hk sånn som bilen står med skiver foran og tromler bak, men hva må man gjøre mere? Kan det være nok å bare sette 2.2 skiver og calipere fra Rekord framme, eller må det noe mere til. Vil det evt hjelpe å sette på bremsene fra Rekord 2.2 bak også eller er det ingen hensikt? Tromlene er vel noe større på den enn på Asconaen vil jeg tro. Gleder meg stort til gromlyd å full "spiker" til våren når bilen er ferdig sveiset og klar for veien. Er det andre regler for veteranbiler? Med det mener jeg, kan man gjøre "ulovlige" ting å slippe unna med det siden det er en veteran:) Har hørt om noe som kalles for ombygd veterankjøretøy hvor mye plutselig er lov hvis man gjør ting på litt spesielle måter uten at jeg er sikker på hva det innebærer Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Oi, fått tak i skikkeli vass gassermotor gitt:thumb Manta GSi bakaksling e iallfall godkjent for det, men så var det å få tak i den då uten at den koster kjerring og hus:m'm: Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.