Gå til innhold

Octavia Igjen

Ranger emnet


cosworth87

Anbefalte innlegg

da går jeg med planer om octavia kjøp igjen...

 

valget står pr i dag i mellom disse 2. men har ingen som helst hast.

 

alternativ nr 1

78_1220062987.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12548878&WT.svl=Link

Det positive først.

Den står på jobben så får den billig. da den har stått en liten evighet+ mva.

Den har DSG. noe som er kjeeeempepluss. da 105hesteren ikke akkuratt er noen rakkett å DSG kassen kamuflerer dette litt så lenge stereoen står på høyt nok.

+ da den står jo jobben er dte lettere å få bakt inn ting som senkesett osv i finansieringen

 

Og så det negative.

Saharabeige er faen meg en KJIP farge. OSER pensjonist herifra til månen å helveis tilbake.

Og lyst stoffinntreør? Hva faen tenker folk på når den kjøper Nybil??

og litt positivt igjen. fargekombinasjonen inni er jo ikke såååååå gale.

Og hvor bra er det egentlig med DSG i lengden. oljeskift hver 60000.

 

Alternativ nr 2.

63_701948232.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15692963&WT.svl=Link

Må helt ærlig påstå at denne ser MYYE bedre ut ved første øyekast.

Sportsunderstell (sikkert slitne dempere på 94000km men finnes jo Koni FSD)

17" felger som sikkert er fine vinterfelger.

Myyye penere farge. Finere inntreør. rett å slettn finere bil.

Og den har det utstyret jeg vil ha

 

det negative her er..

står hos anen forhandler så ikke sikkert jeg får den like billig.

Den har ikke DSG. noe som jeg komfortmessig ser på som en negativ ting. men holdbarhetsmessig positivt. er heller ikke spessielt begeistret for utvekslingen på 5 trinnskassene. bedre en 6 trinns på vanelig til å fra jobb.. men i 120-130 på motorveien blir den liggende å jage på for høyt turtall.

 

Litt usikker nå ass....

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også sett litt på denne

60_-1833185650.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16067460&WT.svl=Link

 

Positivt. fin farge. DSG. sikkert mulig å få til god pris..

negativt. HVEM faen kjører NY bil å glemmer å krysse av for skinnratt?????

Blir jo som å kjøre en fabia 1.2 clasic.

og stasjonsvogn. ikke har jeg barn. å ikke har jeg planlagt noen i nærmeste fremtid. så kan godt klare meg uten bagasjeromstøyen. + redd stasjonsvogn tiltrekker seg værpeklare damer i 30 årene:S

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert denne litt å.

66_-1195843519.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15881166&WT.svl=Link

 

Positivt. faktisk en fin farge, okay spiller. lett å selge igjen.

 

negativt. HVEM I HÆLVETE maler bokstavene på dekkene sine hvite? RETARDOPPLEGG. de fleste vokste fra dette da vi gjorde det på mopedene våres for så å innse at det ikke var så jævla kult alikevel.

Og de stasjonsvogngreiene da.

pluss jeg mener 4x4 er unødvendig når det alikevel ikke er skikkelig 4x4..

bare extra forbruk. dekkslitasje. og extra utgift med haldex oljeskift.

 

Men i bunn å grunn en fin bil

 

Kjørte en hel vinter med min 90hk tdi forhjulstrekk. å satt aldri fast. kjørte til årdal. masse i valdres å til vinstra. ingen problemer.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er han sin hehe, men de sorte jeg hadde ikke tid til og se på anonnsene eller priser men den sorte var penest synes jeg, men det som betyr mye er hva DU vil ha av utstyr, pris klassen og den du synes er penest.. lykke til :)

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert denne litt å.

66_-1195843519.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15881166&WT.svl=Link

 

Positivt. faktisk en fin farge, okay spiller. lett å selge igjen.

 

negativt. HVEM I HÆLVETE maler bokstavene på dekkene sine hvite? RETARDOPPLEGG. de fleste vokste fra dette da vi gjorde det på mopedene våres for så å innse at det ikke var så jævla kult alikevel.

Og de stasjonsvogngreiene da.

pluss jeg mener 4x4 er unødvendig når det alikevel ikke er skikkelig 4x4..

bare extra forbruk. dekkslitasje. og extra utgift med haldex oljeskift.

 

Men i bunn å grunn en fin bil

 

Kjørte en hel vinter med min 90hk tdi forhjulstrekk. å satt aldri fast. kjørte til årdal. masse i valdres å til vinstra. ingen problemer.

 

Hehe.. Tar meg ikke så nært av dette innlegget, men må bare få forsvare meg ;) Det er faktisk 195/65R15,

så for meg var det en grei måte å gjemme den svarte gummien som det er alt for mye av, til nye felger eventuelt anskaffes. ;)

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for den sorte!

Skinninteriør slår høyere enn stoff hos meg.

MEN synes ikke fargen på nummer 1 er så ille... visst, kanskje ikke førstevalget mitt når jeg kjøper ny bil, men tror denne kan bli bra med senk, nye felger å lakkerte lister :)

DSG er som du sier, digg å kjøre med, men hva skjer når DSG`n får noen år på nakken? Ikke akkuratt billige greier :(

STV skal du ikke ha, allt for vanlig ute på veiene...hvertfall hvis du IKKE trenger det :D

 

Ps: Ser at den sorte står hos Motorsenter Ski, Skodaracing`s hjemmebane....du får gosnakke litt med han ;)

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for den sorte!

Skinninteriør slår høyere enn stoff hos meg.

MEN synes ikke fargen på nummer 1 er så ille... visst, kanskje ikke førstevalget mitt når jeg kjøper ny bil, men tror denne kan bli bra med senk, nye felger å lakkerte lister :)

DSG er som du sier, digg å kjøre med, men hva skjer når DSG`n får noen år på nakken? Ikke akkuratt billige greier :(

STV skal du ikke ha, allt for vanlig ute på veiene...hvertfall hvis du IKKE trenger det :D

 

Ps: Ser at den sorte står hos Motorsenter Ski, Skodaracing`s hjemmebane....du får gosnakke litt med han ;)

 

//M

 

Rabatt??...ikke f....:D

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller desverre litt for mot den lyse når stig kommer med et godt tilbud til meg på mandag..

 

Men strengt tatt burde jeg vente ca 2-3 mnd med bilkjøp nå. da jeg ikke får brukt den før da.. skla jo opperere beinet på nytt på onsdagen å da påfølger 2 mnd med benet i ro.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår