Gå til innhold

Regnskap...

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

Noen her som har peiling på det, og gjerne DaTax-systemet til Mamut? Jeg kan mitt fag, og det er ikke regnskapsføring... hvis noen har draget på det, ville jeg gjerne ha tatt et lass totale NOOB-spørsmål på PM.. de er så grenseløst basic for "those in the know" at jeg tør ikke legge de ut offentlig... men jeg vil gjerne lære uten å betale 5-6 000 + MVA for et kurs.. Tilogmed kursene sier de jo at "man bør ha litt erfaring med faget regnskap".. :shake ..og jeg har ingen positiv erfaring, ihvertfall.. Kall meg nerd.. :op:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går førsteåret økonomi på universitetet, så om jeg ikke nødvendigvis sitter på informasjonen, så er det kanskje muligheter for å hoste den frem på et vis. Har ikke hatt så mye regnskap enda da, så jeg er ikke noe ræser på det, men likevel. :op:

 

Regner med det er føringen og posteringer du har problemer med, siden du har programvaren, eller?

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to år med økonomi på videregående, men da er vel vi like smarte i faget kanskje? :op:
Isåfall KNUSER du nok mine kunnskaper... Jeg har ikke hatt 15 sek. med teoretisk økonomi engang.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går førsteåret økonomi på universitetet, så om jeg ikke nødvendigvis sitter på informasjonen, så er det kanskje muligheter for å hoste den frem på et vis. Har ikke hatt så mye regnskap enda da, så jeg er ikke noe ræser på det, men likevel. :op:

 

Regner med det er føringen og posteringer du har problemer med, siden du har programvaren, eller?

Jepp, og terminologien som brukes... Skulle det vært lettbrukt for meg måtte det stått "penger inn" og "Penger ut" ...og så skulle jeg skrevet i fritekst hva det gikk til eller fra.

 

Hvorfor har ingen laget et såpass enkelt et? Greit at Datax'et er enkelt for folk med økonomi i bagasjen, men ikke alle har det...eller tid til det.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger inn og penger ut kalles "debet" og "kreditt";)

Jepp...men så leste jeg noe med at i resultatregnskapet ble meningen annerledes...eller no... Er det rart jeg sliter? :op:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra de gjør det enkelt for folk, slik at det er lett og lese og følge lover og regler...

 

For F**** kan de ikke som turboed skriver, penger ut, penger inn, så fører du ALT der... debit,kreditt:S

 

Jeg føler med deg turboed...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt deg inn i hvilke krav regnskapsloven stiller til deg og din virksomhet?

 

http://www.lovdata.no/all/tl-19980717-056-001.html

Jepp. Jeg må bare lære meg greiene..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra de gjør det enkelt for folk, slik at det er lett og lese og følge lover og regler...

 

For F**** kan de ikke som turboed skriver, penger ut, penger inn, så fører du ALT der... debit,kreditt:S

 

Jeg føler med deg turboed...

Problemet er vel at det som er "basic" for en kar med kjennskap til regnskap (som man bør ha for å lage sånn software) er langtfra basic for folk som ikke har hatt økonomi noen gang...og det skjønner de tydeligvis ikke.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang Wiki gir noen gode hint til noobs... det som sto der er enten skrevet av en regnskapsfører eller jeg er mer noob enn jeg trodde var mulig...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten så jeg ville foreslått at du tar kontakt med noen andre som driver firma og spør der, noen må jo kunne svare uten at du skal være nødt til å betale 6000 for det...

 

Er jo idiotisk først skal du betale 600 for pakken så skal du betale 6000 for et kurs etterpå:S

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo idiotisk først skal du betale 600 for pakken så skal du betale 6000 for et kurs etterpå:S
Er nok verre enn som så... softwaren var vel 4K + 2+ i året etter det... og så noen tusen i kurs...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår