Gå til innhold

Oppgradering av dempere/understell på 3BG

Ranger emnet


MD90Tech

Anbefalte innlegg

Etter å ha slått meg til ro en stund med oppgradringer på bilen, føler jeg at tiden er inne for å starte litt forberedelser til våren/sommeren.

Jeg tenker på å oppgradere understellet på bilen, og har tenkt på følgende produkter:

1: Sachs Advantage:

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/advantage/advantage.html

2: Eibach Anti-Roll Kit (E1531-310):

http://performance-suspension.eibach.de/cms/en/products_products_stabilizer_bars_anti_roll_kit

 

Bilen er allerede senket med Weitec senkefjærer 30mm,

noen som har sterke tanker i mot å kombinere dette med Sachs Advantage?

 

Samtidig, er det noen som har en idé hvor jeg kan kjøpe metallomspunnede bremseslanger?

Bestillte via brakes.no, men fikk etter en tid beskjed om at deres leverandør hadde sluttet å produsere til 3BG.

Har selvsagt tatt en del søk på ebay også, men der finner jeg enten bare de som shipper innen USA, eller innen EU (og siden Norge ikke er med..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bare gode erfaring med sachs sine advantage, men når det gjelder weitec så har eg hørt så mye rart, så det tør eg ikke svare på om det funker, problemet med rimelige fjører er jo at de er for slappe, at man slår nedi bumpstops hele tiden, når det gjelder slangene så er det noe eg aldri har brydd meg med, de originale holder lenge (passat er jo ikke noen sportsbil), på min passat så er det belegget så er det man bør bytte, min bil fader om eg kjøre litt aktivt, virker som bremsene er for dårlig kontra vekt osv.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har god erfaring med Sachs Advantage! :)

Gleder meg til å få montert dem!

 

Når det gjelder fjærene så forsøker jeg de sammen med de nye demperne,

føler jeg at det ikke er stivt nok går jeg for noen andre.

Har dere noen forslag til kvalitetsfjærer med 30mm senk?

 

Når det gjelder bremsene kjører jeg i dag med EBC Brakes sine Turbo Groove skiver, i kombinasjon med Green Stuff.

Jeg fikk ikke den "aha-opplevelsen" da jeg byttet til dette, men ok..

Før dette hadde jeg Brembo Max og standard klosser.

Jeg merker imidlertid en del "fading" av bremsene,

og siden skivene er så godt kjølt som de er,

vil jeg tro at det skyldes mye oppvarming av

bremsevæske - som så myker opp slangene.

Derfor ønsker jeg stålomspunnede slanger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og da er stålomspunnede slanger bestilt fra England, og nye støtdempere montert! :D

DET var forskjell!

Bilen ble MYE bedre, både over humper, småristing i traktorspor i snø og ikke minst i svingrespons!

 

Brukte tre timer på hele operasjonen, inkludert vasking/høytrykkspyling av hjulbrønner før vi begynte å skru, og skikkelig monteringsarbeid med torquemeter og loctite på bolter/muttere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er stålomspunnede slanger bestilt fra England, og nye støtdempere montert! :D

DET var forskjell!

Bilen ble MYE bedre, både over humper, småristing i traktorspor i snø og ikke minst i svingrespons!

 

Brukte tre timer på hele operasjonen, inkludert vasking/høytrykkspyling av hjulbrønner før vi begynte å skru, og skikkelig monteringsarbeid med torquemeter og loctite på bolter/muttere. :)

 

Hei hei:) bestilte du fra samme plassen som du bestilte ebc fra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Acheron! =)

Njet - Sachs-demperne ble bestillt via en kompis som fikset gode priser,

mens bremseslanger er bestillt herfra:

http://www.horsepowerfreaks.com/performanceparts/Volkswagen/Passat/Brakes/Brake_Lines

 

Neste prosjekt nå er:

http://ecodetuning.com/shop/cart.php?m=product_detail&p=667

http://www.balancemotorsport.co.uk/products.asp?recnumber=106464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er stålomspunnede slanger bestilt fra England, og nye støtdempere montert! :D

DET var forskjell!

Bilen ble MYE bedre, både over humper, småristing i traktorspor i snø og ikke minst i svingrespons!

 

Brukte tre timer på hele operasjonen, inkludert vasking/høytrykkspyling av hjulbrønner før vi begynte å skru, og skikkelig monteringsarbeid med torquemeter og loctite på bolter/muttere. :)

 

Finnes det noen sider med bra "HOW TO" på åssen man bytter dempere og fjærer, med bilder og div?

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår