CrazyLoff Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Har hatt problemer med at golfen har hatt veldig lite trekk kraft på kald motor. Kan sammenlignes med en vanlig diesel motor uten turbo eller noen form for hjelp. Problemet forsvinner når motoren får litt varme. Var på 140 000 service i dag og de leste av selvdiagnose minnet på bilen og de fikk opp følgende: Ladetryksregulering Reguleringsgrænse underskredet Noen som har peiling på hva som kan være feil og hvordan få fikset det? Er snakk om en Golf 1.9TDI 130hk Takker for svar Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 "Ladetrykksregulering", høres nesten ut som wastegaten din har satt seg fast? Hender iallefall at skjer på dieselmotorene i LR :) Da blir ting for litt slappt å kjøre. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Hva kan jeg gjøre med det? Mulig og smøre den eller må den kansje byttes? Mulig og måle på den eller se på den om den fungerer som den skal? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Typisk feil det.. Bytta x antall turboer på passat/golf/A4 med den motoren der, staget til wg'en går alt for tregt etter noen års bruk. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Peiling på hva prisen ligger på? må hele turboen skiftes ? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 På møller bytter vi hele turboen ja, får ikke kjøpt orginal WG løst. Prisen er 10200kr uten rabatt. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Hva er prisen med rabatt da? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Er vel maks 15% rabatt på turbo, så 8600kr Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Nå har det seg slik at LR av denne typen er biler som gjerne høytrykkspyles innvendig, men vi tar iallefall bare massevis av WD-40, og en stor tang :) Tilslutt så går det lettere ;) Vet dog ikke om dette bør anbefales på en nyere golf. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Noe slikt jeg kansje må bytte ut? Link ebay Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.