Bombtrack Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Hei Trenger litt hjelp til å bestemme meg for ny forsterker.. Har en ferdig bygd kasse fra Kicker med 2 Vr subber http://www.kicker.com/compvr_subboxes , det er kun en terminal på kassen, så jeg regner med at subbene er seriekoblet(2ohm)..? Skal nå kjøpe ny Dynabel forterker, men klarer ikke å bestemme om jeg skal ha monoblokka BF4501 eller 2 kanaleren BF2252... http://www.mamut.net/dynabel/subdet302.htm Noen som har erfaring med disse varene? Resten av høyttalere er originale, ikke kjempebra men greit nok for nå..men skal muligens ha ett nytt frontsett etterhvert. Siter _Bombtrack_ * -70 Chevrolet Camaro SS * -98 BMW 520IA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Da skal du ha BF4501 ;) Subene er nok PARALELLKOBLET inni kassa, så da har du en motstand på 2ohm ja... Vet ikke helt om jeg hadde kostet på en slik forsterker på de elementene men.... en brukt soundmagus x-1502 er vel greit til de elementene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bombtrack Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Da skal du ha BF4501 ;)Subene er nok PARALELLKOBLET inni kassa, så da har du en motstand på 2ohm ja... Vet ikke helt om jeg hadde kostet på en slik forsterker på de elementene men.... en brukt soundmagus x-1502 er vel greit til de elementene. Takker for svar! Paralellkoblet var det vel ja..men skjønner ikke hvorfor det står 2 eller 4ohm på infosiden til kicker? Er fornøyd med subbene, de er raske og spiller rimelig dyp bass, passer godt til rock`n roll hehe! Men forsterkeren jeg har nå blir for liten. Ser noen mener at disse monoblokkene lager mer støy enn vanlig forsterker, og at monoblokka har mindre arbeidsrom, så man må ha høyttalere som spiller skikkelig på mellomtoner, stemmer dette? Etter som at resten i bilen er originalt, så er jeg litt redd for at det blir for lite mellomtone.. Har egentlig ikke så mye peiling, og blir litt forvirra av det som står på nett hehe! Blir det så stor forskjell på effekten på de 2 forsterkerne, ser hvis man brokobler 2252 så har man 720W, mens på 4501 har man 800W i 2ohm.. Siter _Bombtrack_ * -70 Chevrolet Camaro SS * -98 BMW 520IA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Eg svarte deg på bimmers og. Du skal bruke monoforsterkeren. Du kan ikkje bruke 2-kanaleren. Den er berre stabil ned til 2ohm. (4ohm brukobla) Basskassen din har vel ein last (motstand) på 2ohm. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg