Gå til innhold

Verdt det??

Ranger emnet

Polo4RS3

Anbefalte innlegg

Originally posted by Polo Classic

Hmmmmm.... 180 skulle vel ikke være så vanskelig for enkelte andre here heller ;)

med ett bedre utgangspunkt (1.4 16V eller 1.6 16V) så burde det ikke være det.... iaf ikke med ett slikt budsjett som har vært på den grønne

Kanskje Lupo/Polo GTI 6 trinn passer

hjelper lite da de ikke er noe særlig mer holdbare (6-trinns er kun levert i lupo) iaf ikke polo gti kassen

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva blir konklusjonen her da? Noen som synes det er verdt det eller, kommer antageligvis til og skje noe i løpet av våren håper jeg. Ser dette som den enkleste løsningen jeg da. Tror det blir mer kostbart og begynne på en annen motor og skremme opp den til 160 hk....

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

Hva blir konklusjonen her da? Noen som synes det er verdt det eller, kommer antageligvis til og skje noe i løpet av våren håper jeg. Ser dette som den enkleste løsningen jeg da. Tror det blir mer kostbart og begynne på en annen motor og skremme opp den til 160 hk....

konkluksjonen blir... kjør te tyskland å bygg turbo!

vær heller litt forsiktigt med høyre foten på 1 & 2 gir :D

burning er kje så bra..

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

Har titta litt på turbo kits til polon i det siste, men da beggynner jeg og lure om det er verdt det? Tror jeg får mye glede av en snurre på poloen men....?

Har til nå funnet et kit som skal gi 160 hk, planen er da og dra til tyskland med bilen og levere den til firmaet. For kittet og montering kommer det på ca 42000-, De kommer da til og bruke en uke på montering og innstilling.

Det er allerede halveis bestemt for da blir det jo også en ukes ferie i tyskland til og dra rundt og snoke litt... :D

Unge mann, :D , sjekk denne først!!!!:eek:

http://www.dubsport.com/projects.asp#pilet

SÅNN vil jeg ha i min polo også...

235 bhp, ja takk!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Hoho, effekt er gøy, men å bytte drivakslinger ofte er ikke så gøy! selv om man sikkert hadde fått meget god trening:D

Drivakslinger er for pingler, kjør uten... :D

Må vell kanskje regne med LITT mer slitasje på det aller meste med såpass med pulver, men...lykken gjør det kanskje slitet verdt?

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har ikke kjørt så mange biler med overflod av hester, så jeg lurer derfor på hvor bra en polo med 160 hk flytter seg?

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra...

Vanskleig å sammenligne med noe, men for å si det sånn, corra jeg hadde før hadde bare byttet småting, var en G60, byttet reimhjul, chip, bensintrykksreg, og tomgangs stab, og det flyttet seg veldig greit....polo er vell en mindre bil, føles mindre, så tror nok 230 hk i en polo vil kjennes godt...

Selv de 100 hk som står i min går egentlig helt ok, holder liksom så lenge bilen ikke er full av folk...

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by superpolo

hvis dere ser i tyskland...

så går det iallefall 1 polo VR6 med 350 bhp

http://www.bb-automobiltechnik.de/english/mvw_polo_vr6.html

mmmm...

sånn vil jeg ha :)

vr6 i polo e ikkje å anbefala ifølge dei så har litt kontroll på polo ;)

1.8T maskinen fra Audi/Golf e et mye bedre utgangs pkt.. kan få noen hest utav den også..

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så dyrt alt er.. må vel ut med en mill for å få over 100 hester ut av 1.4i'ern min (8v/61hester)

Polo 6N 1,4l Basis: 1,4 Ltr.; 44 KW (60 PS)

Kit 1 ca.120PS

• Einbau eines wassergekühlten KKK- Abgasturbolader

• Öl- u. Wasseranschlüsse Turbolader

• SLS Turbo-Gußkrümmer

• Absenkung des Verdichtungsverhältnisses, durch eine spezielle Zylinderkopfdichtung Ladeluftkühler

• Druckrohre, Schläuche und Schellen

• Hosenrohr zwischen Turbolader und Kat .

• Luftfilterkasten

• komp. Auspuffanlage 63,5mm Edelstahl V2A

• Optimierung der Einspritzelektronik Anpassung und Optimierung des elektronischen

• Motormanagement auf Leistungsprüfstand

Leistungsdaten:

V max. 205

Drehmoment 234Nm bei 3020 U/min

Ladedruck: 0,65 bar

Empfohlenes Zubehör:

Öülkhler 13 Reiher

Bausatz:4.090,34€

Montage:561,91€

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...