Mad0z Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hei, nå har det seg sånn at jeg har tenkt å bygge en bmw e30 318i til bilcross.. ikke med 318 motor men med 323-325-528.. ikke sikker på hvilken det blir. men hær er nå bilder av bilen Mvh mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn90 Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 tyske muskler ;) er ikke den mest mekaniske personen her på forumet eller Norge ellers, men hadde vert sykt arti å bygga en bil fra scratch. har desverre ingen plass å skru :( blir vel kanskje litt mekking på meg til våren når vi kanskje skal skifte girkasse på volvoen til fattern. uansett lykke til og stå på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Ja, er artig. dette blir en rcn bil. Hvist noen lurer på noe så bare spør :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 øko rcn eller seriøs rcn? 6'er eller 4'er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Blir 6'er :) Blir nå kvasskam å grenrør å diverse. vil nå egentlig kalle det serjøst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Det er bestemt at dette blir en rally bil med 528i motor å diverse ''grom'' deler. :) Mvh Mads Karlsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Har en 528 motor og gir til deg. problemet er at det står i haugesund og du må ordne frakt selv. skal ha 2500 kr for det. Motoren går bra! Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Denne bygde jeg for noen år siden. Med småsekseren hadde jeg omtrent null grep. Selv med et 65AH batteri, et 40kg traktorlodd, og en 40 liters spylevæsketank i en ramme som veide 10 kg i koffertrommet.. 30 liter bensin hadde jeg også der bak. Faktum er at E30 er totalt feilkonstruert med tanke på rekkesekser. Over halve motoren henger foran forhjula. Men det var god trim å ratte den rundt banen. Og publikum elsket den. Særdeles bred kjørestil, enten det var sving, eller rettstrekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Denne bygde jeg for noen år siden. Med småsekseren hadde jeg omtrent null grep. Selv med et 65AH batteri, et 40kg traktorlodd, og en 40 liters spylevæsketank i en ramme som veide 10 kg i koffertrommet.. 30 liter bensin hadde jeg også der bak. Faktum er at E30 er totalt feilkonstruert med tanke på rekkesekser. Over halve motoren henger foran forhjula. Men det var god trim å ratte den rundt banen. Og publikum elsket den. Særdeles bred kjørestil, enten det var sving, eller rettstrekke. Hmm hvis den er feilkonstruert! Hvorfor har det seg da at den flere ganger er kåret til ''Best acting car'' Altså beste bilen mtp vektfordeling, understell og kjøreegenskaper? Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 du får ta deg en tur på bilcrossløp retteåsen, så ser du at orginale bakstillinga på e30 ikke har noe å stille opp med. det spinner for mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Det er en GOD grunn til at E30 M3 ble bygd med 4 sylindra motor istedefor rekke-sekser Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 Ja men så kan du ta med deg bilen på asfalten da, og da finner du fort ut at denne bilen er genial og kjøre! Skal vel egentelig ikke si noe på rallycross, siden jeg har minimal ærfaring. Men mener fortsatt Bmw E30 er den beste bilen å håndtere... Min mening, og kanskje noen annens også.. Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Nå så onkel skal bygge seg rally bil, så må vel jeg det også :) :P Jeg skal bygge meg en E30 Med volvo maskin og bakaksel :) kommer bilder og slikt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 bruker du volvo aksling så har du hvertfall begynt riktig. bmw og sierra har en latterlig bakstilling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg