Tordie Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Da har det seg slik at håndbremsen min ikke er helt i vater for tiden... Problemet oppstod i går når jeg tok den i bruk for første gang etter frosten... Den henger liksom. Testet i nedoverbakke da jeg satte bilen i fri og trillet, og da mistet jeg fart. Normalt ville jeg tro farten skulle øke, men nei, hadde vell omtrent 20km/t når jeg nådde bunnen. Er det wiren som har hengt seg opp eller noe sånt? Så også det at den ene wiren var mer stram enn den andre. Så også ut som begge var strammet maks i håndtaket, jeg har ikke rørt disse siden bilen var på verksted for kaliper skift. Merkelig? Siter -91 Golf GTi 1.8 16v Edition One -84 Golf CL 1.6 8v [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 sto bilen med håndbrekket på når det var frost? Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordie Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 nei, det hadde vert mildvær i nesten en uke før jeg brukte det... så det var ikke frost, kan det ikke ha vært..? Siter -91 Golf GTi 1.8 16v Edition One -84 Golf CL 1.6 8v [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 da tror jeg det nok er en slitt wire gitt. det var det på min før jeg måtte bytte den. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordie Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 da tror jeg det nok er en slitt wire gitt.det var det på min før jeg måtte bytte den. Høres igrunn merkverdig ut må jeg si. Wire og kaliptere bak ble skiftet 11.feb 2008, og ikke rørt etter det. knappest vert i bruk, parkerer som regel på flatmark og skal vell ikke skje over natta liksom? Var stof forskjell på slarken i håndtaket før og etter bruk i går, og slitt wire skal vell ikke gjøre slik håndbrems henger? Siter -91 Golf GTi 1.8 16v Edition One -84 Golf CL 1.6 8v [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 prøv og stram håndbrekkwiren inne fra bilen.. ta av dekslet rundt og under der finner du ett par skruer. sjekk om de er løs. er de det så sramm til :P hehe.. men IKKE for mye :P hehe Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordie Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Så på det i ste. Så det at den ene wiren var mer stram enn den andre. Så også ut som begge var strammet maks i håndtaket, jeg har ikke rørt disse siden bilen var på verksted for kaliper skift. Og da ble wirene og skiftet. mutteren på ene wiren stakk et lite stykke lenger frem enn den plata som drar de liksom. Kan det vere problemet? Men, bremsen skal vell ikke henge av den grunn? Siter -91 Golf GTi 1.8 16v Edition One -84 Golf CL 1.6 8v [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 om de stikker ut har ikke noe å si tror jeg.. kan det være bak de har gjort noe feil ved montering da? Jeg er ikke så veldig god når det gjelder bil men :P hehe bremsene skal vel ikke henge av den grunn tror jeg ikke nei.. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joshh88 Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 en venninne av meg hadde samma problemet, det var på en audi 100, men er vel samme prinsippet:P det vi gjorde da, var at vi tok noe hardt, fks, en hammer. Så slo vi på bremser tromlene bak, så løsna handbrekket:) kanskje dette løser problemet:) Siter Bilforumet, Mitt nye hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Er det caliper eller tromler? (ser du har både 16V og 8V CL i signaturen din) Edit: Så blind som jeg er, ser jeg først nå at du nevner caliper i et innlegg ovenfor.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Innjustering av håndbrems (usikker på om desse caliperene har noen form for justering).. Et enkelt inngrep er jo å slakke vaierene, for å sjekke om dette utgjør noen forskjell.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordie Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 snakket med en på jobb, han mente jeg skulle smøre wirefestet på kalipteren med crc eller lignende, da han mente dette sikkert var pga. rust. Høres det logisk ut? sto tross alt i noen dager i mildværet uten å bli tatt i bruk... Siter -91 Golf GTi 1.8 16v Edition One -84 Golf CL 1.6 8v [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exs Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 det er sannsynligvis ikke wirene som er problemet, det er håndbrekk hendlene som sitter på caliperene som er eira fast pga salt og smuss.... beste løsning er og skru av caliperene og reingjøre de og "kjøre opp " hendlene (sku de frem og tilbake) og smøre de godt evt kjøpe et rep-sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg