Buøyvolvo Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 hei. det er sikkert 100 tråder om dette men spør like vell. Jeg lurrer på om jeg skal bruke Minerall olje eller Syntetisk olje? Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 jeg kjører med Agip 10w-60 syntetisk. fungerer helt greit det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Er egentlig litt overkill på en helt vanlig FK da Roger. Med tanke på pris, så vil jeg si det vil være lik så greit å kjøre på helt vanlig syntetisk olje ved vanlig kjøring. Men, 10w-60 er en kjempebra olje da. Som tåler høy temp. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 BilXtra selger 5 liter helsyntetisk for 250 kr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 5w40 fullsyntetisk fra felleskjøpet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Jeg kjøpte meg Gulf 10-60w, funker knall. Er litt greit om man skal bruke bilen litt mer enn vanlig og har noe høyere enn 135hk... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kill_elo Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Kjør på helsyntetisk, drit i det havslammet :) Siter '98 VW Passat 1.9 TDI [X] '94 Audi RS2 [X] '76 Volvo 242 langtidsprosjekt '88 Volvo 240 fjasbil '01 BMW 320D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Er egentlig litt overkill på en helt vanlig FK da Roger. Med tanke på pris, så vil jeg si det vil være lik så greit å kjøre på helt vanlig syntetisk olje ved vanlig kjøring. Men, 10w-60 er en kjempebra olje da. Som tåler høy temp. joda, sant det. Når jeg kjørte med 5w-40 syntetisk Esso olje, hadde jeg problemer med oljetrykket på varm motor. Derfor jeg bruker 10w-60. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 ja det kan bli litt problemer, men ikke på en standard FK, aldri i verden. 10w-60 er en utmerket olje, bare så det er sagt. Så er det opp til trådstarter hva han vil koste på seg. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 mineralolje må byttes _ofte_, så det lønner seg ikke :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Mineralolje tåler varme dårligere enn syntetisk, og er derfor ingen god kombinasjon med en rødglødende turbo. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 ja det kan bli litt problemer, men ikke på en standard FK, aldri i verden. 10w-60 er en utmerket olje, bare så det er sagt. Så er det opp til trådstarter hva han vil koste på seg. Viskositeten sier ikke noe om det er en utmerket olje eller ei. 10W-60 er for tykk for de fleste motorer og er en olje man ikke bør benytte medmindre man kjører langvarig på full gass, feks 24-timers løp, eller har en motor med svært store lagertoleranser. Selv benytter jeg for tiden Castrol Sport Edge 0w-40 og finner ingen grunn til å ha høyere varmviskositet enn det. En tykkere olje vil øke friksjonen, og derigjennom øker drivstofforbruket og synker effekten. I tillegg øker oljetemperaturen og de fullfilmsmurte flatene vil ikke få optimal smøring. Hva man derimot bør se etter ved valg av olje er hvilke kvalitative egenskaper den har. Og en helsyntetisk olje er aldri feil. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.