Gå til innhold

Audi C4 S6 2,2TQ - Starter ikke

Ranger emnet


sPHERE

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du eventuelt automat?

 

Har du automat kan det være girkassa som har problemer.

 

Om ikke, og bilen står i høyeste gir og du ikke klarer å dytte bilen, og motoren heller ikke går rundt i fri på startmotoren, så vil jeg nesten tro du har en havarert motor. Om da enten veiva er låst, kamremmen revet av etc snakker man om betydelig kostnad ihvertfall. :(

Siden du hørte et bang ville jeg tatt av dekslene forran og sett på kamremmen først. Om noe slikt har skjedd ville det nok ikke kommet opp i Vag-Com heller, pga at Vag-Com bare finner systemfeil.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eventuelt automat?

 

Har du automat kan det være girkassa som har problemer.

 

Om ikke, og bilen står i høyeste gir og du ikke klarer å dytte bilen, og motoren heller ikke går rundt i fri på startmotoren, så vil jeg nesten tro du har en havarert motor. Om da enten veiva er låst, kamremmen revet av etc snakker man om betydelig kostnad ihvertfall. :(

Siden du hørte et bang ville jeg tatt av dekslene forran og sett på kamremmen først. Om noe slikt har skjedd ville det nok ikke kommet opp i Vag-Com heller, pga at Vag-Com bare finner systemfeil.

 

Problemet er nettopp at jeg får dytta bilen, akkuratt som den ikke er i gir, motoren går ikke rundt. Registerreima er hel den også.

 

Har 5-trinns manuell også foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kanskje problemet som andre sier en sensor.

Nå kjenner jeg ikke motoren til 2.2T, men min 2.0ABK gikk ikke engang rundt når hallgiveren i fordeleren var ødelagt, men det er mulig du ikke har fordeler.

 

Hva om du setter en skralle på veiva og drar rundt?

Om den går helt fint rundt uten lyd, så er det ikke noe alvorlig galt ihverfall. Da vil jeg tro det er en sensor. Kan være startsperren som trår inn også?

Defekt lås/nøkkel, i slike tilfeller finnes det nesten uendelig med muligheter, og man må nesten bare prøve diverse.

 

Ta strøm rett fra batteriet og på starteren, se om motoren går rundt og du får gnist på pluggene.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den triller uten å dra med seg motor når den står i gir, må det være en grov mekanisk feil en eller annen plassen. Prøv å få dratt rundt veiva for hånd.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være svinghjulet, kan det ikke?

 

evt boltene.

 

Verdt å nevne at når bilen STÅR i gir og man vrir om nøkkelen, så hopper den fram EN gang.. Men når vi prøver å trille den når den står i gir, så triller den som om den ikke var i gir dvs motoren går ikke rundt. Om det bare hadde vært en sensor, hadde den vel ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.. Da dette skjedde hadde jeg hatt bilen i 12dager, er jeg da beskyttet av kjøpsloven? dvs har jeg no rett på å få noe av det betalt av selger?

 

Vil kanskje være en vanskelig sak å vinne igjennom med... Om det ikke kan bevises hva som er årsak til ventilraset... Men er jo lov å prøve seg uansett mener nå jeg.

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår