alek_88 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Hei. Har en 93' audi 100, og lurer på om girkassa på disse bilene er like på 2.0L og 2.3L motorene ? Hvis ikke, hvilke forskjeller? Takker for svar =) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Hei. Har en 93' audi 100, og lurer på om girkassa på disse bilene er like på 2.0L og 2.3L motorene ? Hvis ikke, hvilke forskjeller? Takker for svar =) Hei, regner med at du ikke har quattro. Girkassene er like, og passer på motorene, men utvekslingen kan nok variere. Om stikkakslene og drivakslene er de samme, er jeg usikker på. Men det ser du jo fort. Hvis du kommer med noen girkasse-koder (står både mitt oppå kassa, og på en lapp under teppet i bagasjerommet) så kan jeg gi deg de ulike utvekslingene :) Selv har jeg satt inn en girkasse fra A6 2.5 TDi -95 mod i min Audi 100 2.3L :) Mye mer langbeint kasse, som jeg synes passer 2.3'n mye bedre enn den "traktorkassa" som satt i orginalt hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Hei, regner med at du ikke har quattro.Girkassene er like, og passer på motorene, men utvekslingen kan nok variere. Om stikkakslene og drivakslene er de samme, er jeg usikker på. Men det ser du jo fort. Hvis du kommer med noen girkasse-koder (står både mitt oppå kassa, og på en lapp under teppet i bagasjerommet) så kan jeg gi deg de ulike utvekslingene :) Selv har jeg satt inn en girkasse fra A6 2.5 TDi -95 mod i min Audi 100 2.3L :) Mye mer langbeint kasse, som jeg synes passer 2.3'n mye bedre enn den "traktorkassa" som satt i orginalt hehe. Okei, og stikkakslene/drivakslene var like/passa overens? :) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Okei, og stikkakslene/drivakslene var like/passa overens? :) Nei, måtte bytte dem. Men TDi akslene passet hvertfall rett inn i fjørbeina :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg