Gå til innhold

fra 35w til 55w xenon

Ranger emnet


laguna-95

Anbefalte innlegg

du bytter ballastene som er beregnet på de pærene/kitet duhar.. pga koblinger.. pærne reduseres med ca 25% levetid.. noe som egentlig er verdt det!

 

men du finner ikke 55w. bare 50w. husk å handle for 12v og ikke 24

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har xenon i tusenmeterne mine. de jeg har nå er 35w. er det enkelt og bygge om til 55w. er det bare og bytte ballastor til 55w eller må jeg bytte pærene også.

 

takk for svar!

 

Er lampene originalt med halogen og du har montert xenon i dei? Da er det berre å bytte ballaster for å få 50/55w. Pærene er like, det er ballasten som bestemmer effekten.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikre på at pærene er like ? Egentlig veldig greit at man bare kan bytte ballaster

 

JEPP!! som DRFT-T sier så er det ballastene som er forskjellig og du reduserer levetiden på pærene litt men det må være ballaster av samme merke ellers brenner du pæra hvis du i det hele tatt får det til å passe.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikre på at pærene er like ? Egentlig veldig greit at man bare kan bytte ballaster

Dei er like på dybvik-trading og der eg kjøpte mitt sett. (torgersen bil) So eg rekner med at det er likt over hele linja.

_240_turbo_ nevner at det er lurt å bruke ballast av same merke. Har ikkje tenkt på det, men det er sikkert ingen ulempe det! (men ser foreløpigt ingen grunn til at det skal væra nødvendigt å ha same merke på ballast og pæra)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil STERKT anbefalle deg å handle samme modell/merke av ballastene fordi ikke alle er like! fleste av dem har forskjellige koblinger til pærene og andre ledningsnett! driter du deg ut og handler feil ballaster til 500kr stk så må du kjøpe nye pærer også i etterkant.. da er igjen spm... Passer ballastene overens med det ledningsnettet du allerede har montert!?

 

Dette er akkurat som boltsirkler på felger.. felga ser like ut.. men går ikke overens på alle biler

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil STERKT anbefalle deg å handle samme modell/merke av ballastene fordi ikke alle er like! fleste av dem har forskjellige koblinger til pærene og andre ledningsnett! driter du deg ut og handler feil ballaster til 500kr stk så må du kjøpe nye pærer også i etterkant.. da er igjen spm... Passer ballastene overens med det ledningsnettet du allerede har montert!?

 

Dette er akkurat som boltsirkler på felger.. felga ser like ut.. men går ikke overens på alle biler

 

Korrekt. Det kan hende at du er heldig at koblingene passer og det blir lys men det er ikke lurt. Det kostet meg ett lykteglass når pæra eksplofaenmæjderte når jeg brukte pærer og ballaster fra to forskjellige leverandører.

Det kan jo hende at det var jeg som hadde uflaks men annbefaler ingen andre å gjøre det samme.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår