Finepix Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Noen som vet hvordan? Må toppen opp og kamakslingen ut, eller klarer jeg å trikse inn en ny vipparm bare ved å presse ned ventilen? Bilen er forøvrig en Ascona C 1982. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Er det ikke bare å turne motoren til ventilen er lukket (og avlastet) og så bare slakke på justeringa, demontere vippearmen og montere den nye? Juster ventilene etterpå og sjekk at slite-shimsen mellom støtstanga og vippearma ikke er sprekt. (Hvis det er noe slikt på den motoren..) Edit: Sorry, så ikke det var overliggende kam før etter jeg hadde svart.. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Desember 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Er det virkelig ingen Opel-folk her som har vært borti samme problem??? Noen må da ha montert kam på en Opel OHC motor og vet hvordan dette funker.... Takknemelig for svar:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Tror nok du må ta ut kammen, men det er ikke mye jobb! Er ikke helt sikker! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Desember 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Da har jeg funnet svaret selv, og legger det ut her i tilfelle noen andre også lurer... Det GÅR an å trykke inn en ny vipparm uten å demontere topp/kam, men regn med litt stygge gloser før du er ferdig:D :D Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Er det ikke shims på disse og direktevirkende kam(ikke vipparm). Eller er det som på Ford OHC(vipparm)? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg