Gå til innhold

A6 1,8t erfaringer

Ranger emnet


derrick

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

dette er en bil jeg har kjørt mye, og har stort sett gode erfaringer med den. Mine foreldre har en tilsvarende 2001 model, hvor jeg regner med det aller meste er ganske likt.

 

Akselerasjonen tror jeg i instruksjonsboken er oppgitt til like under 10 s, 9,6 eller noe sånt, toppfarten skal være 214km/t. Er jo ikke ekstreme prestasjoner men det funker meget bra til vanlig bruk, og litt småsportstlig kjøring av og til. Denne motoren kan forresten greit chippes til rundt 190hk, fra 150 orginalt (rundt der, har ikke satt meg inn).

 

Er forresten en meget komfortabel bil:)

 

Forbruket kan presses under 0,7l/mila på langkjøring... 0,65 er KANSKJE oppnåelig men langt under det tror jeg ikke du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en -98 1.8T nå i et par år. Chippet den til 190-195hk, og synes det går helt greit. Gjenganger feil er vel: forstilling, ABS, noen har sinkslipp men det burde være utbedret på garanti. Det er vel også noen som sier at automatkassene ikke er å anbefale, men min er manuell og har ikke hatt noe problemer med det.

 

Har nå gått 283000.... mye! Men den fungerer fint fortsatt. Kan være lurt å kjøpe vag-com til eventuelt nullstilling av feilkoder og feilsøking. (Får den til 299,- på qxl akkurat nå) :) finnfeil.no som har den.

Audi A6 1.8TQ 1998

Audi A6 1.8T 1998 - Til salgs!!

Audi A4 1.8 1997 - solgt

Audi 80 1.8E 1987 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis den er kjørt på longlife interval så er nok oljepumpe silen din tett :(

Oljerøret til turbo'en er nok tett også.

Ellers hadde jeg ett forbruk på 1,2-1,4 på blandet kjøring og ikke under 0,9 på lang kjøring med chippet bil(chippet bensin bruker mere ikke mindre slik som diesel)

Ellers er multilink foringene ett evig problem på disse, låsekasser i dørene, sinkslipp aka rust.

Desverre så har denne generasjon av audi generelt sett mere feil enn gjennomsnittet:(

Hold deg langt unna automat kassene da disse er elendige og koster flesk.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår