Gå til innhold

Amazon sleden

Ranger emnet


Nyggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:thumb

Da er eine av b20ene kommet i hus,b20 fra 74 åttebolta veiv å det hele.Satsar på å hente b20 turbo motor til helga så da blir det vinter arbeid..

B20 turbo motoren har ein stroka bunndel vil det sei det er endra på slaglengda?

 

Ja da har du fått lenger slaglengde:) Her blir det intresant å følge med videre..Er veldig fin den bilen din må jeg si:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har litt problemer med ein Weber,motor går på tomgang,men ved gasspådrag så vil han ikke gå.Kommer ikkje bensin i når ein gir fullgass.Motor har ikkje våre startet på noen år så mulig der er noe rusk..Noen som har noen tips!!! Har oppna motor i dag,hva er dim på org stempel å hva pleier det å stå på stempla?

Endret av Nyggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
http://i251.photobucket.com/albums/gg306/nyggen/dn-5.jpg[/img]"]http://dn-5.jpg

Judsonen blir erstattet med denne b20turbo motoren.Ca 180-200hk

 

Hei.

Ser ut som om dette er suge-turbo?? I såfall er det bare å slenge på hvilken som helst gasser du vil:) Men om du heller vil trykke igjennom DCD'n så tror jeg du må bytte plast-flottørene til messing, plugge hullet til choken og flottørhus-ventilasjon om det finnes slikt på den gasseren :)

 

Ang. B18/B20 toppene, så sies det at vipperarmsbrygga er litt sterkere på B18 enn B20 :p

 

Tykkere pakkning mener jeg kg trimning har.

Ellers gå over forbrenningsrom rundt ventilene med håndfres.

Men B20 har ganske lavt komp fra før av (8.9:1?)

 

Hvilken kam skal du kjøre med??

 

hehe nå ble det mye på en gang, men håper du ble litt klokere ;)

Sinnsykt fin Amazon forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å byggeom fra suge til trykk da det er mere å hente på det,Har kontaktet Dellorto.uk om ein forgasser som er beregnet å trykke i gjennom.Blir å borre opp til 92mm med smidde b21et stempel.ang forgasser så blir det ein forgasser med trykkboks,turbo hadde eg mest lyst til å plasere på det orginale grenerøret..Så planene er der for å si det sån...Har også vunnet budrunden på ein kuggerhjul/tannreimsats til b20 på Trader..Vurderer å kjøpe eit skelettsvinghjul,noen med erfaring med desse? Kam vet eg ikkje,men kommer litt på hva eg gjør med toppen.Har laget meg eit syrebad av ein gammel varmtvannstank med Stripp all.Så motor å topp blir syret å blir som ny.Har prøvd på ei bmw blokk å den blei som ny..

Endret av Nyggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Er ikkje så mye som skjer med Amazonen,men har funne eit justerbart panhardstag,gule polislykter(Marchal) å så driver eg å resturere Hellagrillen.

Men trenger noen gode bilder av denne Hellagrillen,noen som har??

 

Trenger litt info ang lyktene som blei brukt i Hella grillen...

Noen som vet hvilken lykter som blei brukt????

Endret av Nyggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår