Gå til innhold

Første bil

Ranger emnet

tusil

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 17 år og driver å tar lappen. jeg syntes det er vansklig å finne en bil. det er så veldig mange modeller og typer. jeg har sett litt det siste året og har funnet mange fine biler. men kan noen komme med noen tips for å finne en riktig bil til meg?

jeg eller familien min har ikke så veldig mye peilig på skruing og sånne ting så er det noen som vet om noen biler uten så mange problemer hadde dette vært fint, jeg får bil til ca 120000,- bilen kan ikke ha gått lenger enn ca 150000 og skal være fra 2000 mod og oppover. vil ha en bil folk syntes er fin og kan like å sitte på meg. vil ha en bil som det går ann og ha med seg litt i, både på fotballturer og turer til alpinbakken.

kan noen hjelp meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes E-klasse (1997-2003) w210

BMW 5-serie (1997-2003) e39

er de to beste alternativene for deg..

evt. BMW 7-serie e38 om du finner en til 120 000..DET er virkelig grom vogn!!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig bør du vel heller gripe sjansen du får ved førstebilen til å skru og mekke litt. Men jeg støtter forslaget om 5-serie E39. Veldig pene biler det, gode å sitte i, og nok av plass. Men jeg må nesten presiere at dette er ingen bruksbil, dvs. ingen fotballsko med skruknotter i setene, ingen ski kastet inn. Når man kjøper bil i den prisklassen, bør man ta vare på den. Jeg er ganske sikker på at den blir kjørt hardt nok uansett.

EDIT: Glemte jo Saab! Krise ! Se på 9-3 og 9-5 MED TURBO,da snakker vi billig bilhold!

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Passat 2001->

Saab 9-5 Turbo 1998->

Peugeot 607 2000->

Peugeot 407 2004->

Alfa Romeo 156 1998-> Var en råtøff en på finn til 80000,-

Kan jo defineres hva kameratene dine ikke vil sitte på med. Men disse bilene hadde jeg så absolutt ikke hatt noe imot å eie selv :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig mange av biltypene som går igjen her eg for min del uansett spørsmål..

- E39 er det jo en del av i den prisklassen. Men ikke over 2000 modell til den prisen. Dyr i forbruk er de vel og (sammenlignet med mye annet)

- MErcedes med modellbetegnelse W210 er knallgode biler. Men desverre så ruster disse en del og det er vel greit å ha litt peil på bil når man kjøper en slik.

- 7 serie (E38) tror eg ikke er noe for en fersk 18-åring og egner seg ikke til ski og fotball

- SAAB hører eg mye bra om. Men de er jo litt liten hvis man skal opp og ned i skianleggene er de ikke???

Eg liker jo ikke å si det, men japsene har en del "fornuftige" biler og ikke alle er like kjedelige.

Hvor viktig er bruk kontra briefefaktoren for deg da?

-Galant Stasjonsvogn er vel en bra bil med god plass som er litt tøff hvis man har den i "sport" utgave.

-Lexus IS200 er jo en japansk versjon så sog si av BMW sin 3 serie og den er råtøff og billigere enn BMW

Men det å sitte her og ramse opp på bilmodeller er håpløst. DA er det bedre å finne noen DU liker, så heller spørre om feil/mangler osv på disse i etterkant. Hvis man ikke har HELT definerte behov.

Man kan jo f.eks begynne på Opel Vivaro o.l da. Stor plass, grei å kjøre og relativt gode biler.

Hvis du skjønenr hva eg mener. Er 10000009 sånne tråder her fra før av. Og det er de 6 samme bilmerkene som går igjen i 99% av de siden det er vi samme som leser/skriver, hehe.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider