Gå til innhold

Mistet lappen 126,57 i 90 sone

Ranger emnet


Seekerne

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble nettop tatt i en gjennomsnitts måling.

Ble målt i 126,57 i en 90 sone.

Målingen var over 1962m dvs 55,804sek

 

Jeg har godtatt forelegg men ikke godtatt videre førerkort beslag.

Jeg er avhengig av bil i jobben.

 

Hvis målingen hadde vært på 56,1sek (altså 0,3sek mer) hadde jeg kommet under grensen på 126km/t.

eller hvis målingen hadde vært 10 meter kortere.

 

sivil bilen lå langt bak meg og jeg ble målt mellom 2 veiskilt.

Jeg skjønner ikke hvordan de greier ta en så nøyaktig måling utfra videoen. (sivilpolitiet måtte ta en ny avstandmåling etter jeg ble stoppet)

 

Jeg har mistet lappen en gang tidligere men det er for 8 år siden. etter det har jeg kun 1 bot.

 

Er det noen vits å prøve meg i retten?

Har jeg noen mulighet for å få tilbake lappen nå og ikke vente 3 måneder?

 

Takk for alle råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SINNSYKT uheldig da!! Jeg ville prøvd å høre med en advokat om det er noe muligheter for lavere straff.. kan opplyse om at hadde du hatt 0.571km saktere fart så hadde du beholdt lappen(som du sikkert veit) ring til en advokat!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har lite å hente på dette.. for du ble målt i SNITT fart! og når du allerede har så høy fart over grensa er det lite å hente.. hadde du blitt målt med radar hadde det vært noe annet.

 

ikke glem at det er feilmargin på en del %.. så ... EGENTLIG har du kjørt waaaaaaaaaay over 126;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt max uflaks og jeg føler med deg!!

 

Desverre null poeng i å prøve seg i retten med dette. Police Pilot (for det var vel det de tok deg med antar jeg?) er godkjent som bevismateriale i retten, så du vil kun få saksomkostninger og dom i tillegg om du går videre med det og da blir det bare ekstra surt..:( Du kan få arbeidsgiveren din til å skrive at du er dønn avhengig av førerkort i jobbsammenheng og da kan du kanskje få tilbake kortet ditt litt tidligere. Ellers anbefaler jeg deg å legge deg flat, godta beslaget, det SKAL du ha strafferabatt for!! Forhørte meg nemlig om dette selv etter at jeg ble tatt i en gjennomsnittsmåling over 6km juni 08..

 

Lykke til!!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde nok Police Pilot men all utregning ble gjort manuelt på en papir lapp. Jeg har ikke godtatt førekortbeslag. Saken må uansett innom retten for videre beslag og da kan jeg hvertfall prøve. Det er ingen saksomkostninger der.(var hvertfal ikke det forrige gang.)

 

Jeg tror ikke jeg gidder å engasjere advokat da 3 måneder går fort.

 

Jeg tror heller ikke det er noen mulighet for strafferabatt på et 3 måneders beslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår