Gå til innhold

Bilbygging

Ranger emnet


bilcross_driver

Anbefalte innlegg

det er liksom om å gjøre det så enkelt som mulig.. sånn det ser ut nå som den står helt ribba i trynet så må jeg liksom korte det inn for å slippe å lage rør front.

 

får det nok til, har smidd et par fronter før men denne virka så teit å laga tell.

 

er det forresten no regler om å korte eller forlenge en bil? sånn som jeg tenker fronten så blir den jo kanskje 2 cm kortere, kan vel ikke ha no å si på regelverket det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida, det har ikke noe å si. Om du googler litt på folkrace-740'r og om du ser på bilder av diverse bilcross-740'r så finner du fort ut att frontene på disse pleier å være både vinklet og vatret rett ned ved enden av panseret. Hehe

Ingen som kommer til å gå over den crossbilen med lupe når du skal ha godkjent den heller. Ikke mange crossbiler som har orginal lengde/bredde på karosseriet etter noen løp uansett. Hehe

Viktigste er att sikkerheten blir overholdt for din og andres del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er klart.. er aldri sånn sinnsykt nøye med åssen ting ser ut, men jeg skal helst ha det etter boka.. slurver heller aldri med sikkerheten og kan med god samvittighet si at jeg aldri har hatt biler uten helsveiset bur f.eks(bortsett fra en som det var umulig å finne ut av før jeg tok ut buret)

 

det som jeg tenkte meg er å lage fronten så inkortet at jeg kan kappe bort den '' tappen '' som stikker ut forran,øverst på forsjermene og rammevangene for så og legge bare en hel plate i fronten.. dvs at panseret blir ca 3-4 cm lengre enn resten av fronten og må dermed brettes ned. har hørt kontrollanter som har pirka på sånt når dem skal godkjennes for første gang serru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute i sett litt på min i dag. Rammevangene bak plata i front slutter sånn ca 1-1.5cm bak der tauekroken er festen. Vanskelig å se om den er kappa, eller om den slutter der orginalt. Ellers er fronten konstruert med 4-kantjern som ramme, og påsveist plate utenpå, med strekkmetall som grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke altid en trenger så mye moment for å ha det morro. var en i klubben min som dro 3.plass på pengeløpet som gikk på hakavik med en corolla 1600 twincam, der er det jo kun hk nesten, ikke mye moment i de motorene.. var vel i 07 han gjorde det.

 

imponert over hvor bra de små corollaene egentlig går ass, men det er jo stort kaross forbruk iogmed at dem ikke tåler en dritt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, klart den hadde blitt mindre populær! Kryr jo av 240'r, så skulle jaggu vært grom om den gikk på bud. Høyrerattet bil er for spesiellt interesserte! Men, bare morro det att folk bygger crossbiler av slikt. :-)

 

Var ei stund att det var med endel slike Fiat TwinCam-motorer i Bilcross rundt her, men de som kjørte med slike motorer slet alltid med overoppheting og att toppene slo seg skakke. En etter en ble de byttet ut mot andre typer motorer. Ford 2.0 OHC ble mye brukt i Lada, veit jeg. Veit også om noen som prøvde seg med Volvo-motor nedi der også, men det passet visst elendig pga travers og slikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230F holder helt klart for å ha det morro, men har vært litt rundtomkring på bygda den siste tida og kjøpt diverse saker av diverse folk. Er utrolig hvor mange B23E'r som ligger rundtomkring i verkstedene til folk, og 405 + 531-topper er slettes ikke så sjeldne som jeg trodde.. Hehe

 

En orginal slik en yter rundtomkring 136hk, og setter man på 2.5" eksos + ett Biltema-"powerfilter" så er man da oppe i 140hk om alt er som det skal. Da har man en billig A-finalebil om man kan å håndtere den i juniorklassa. :-)

 

I sommer så jeg da en slik motor aventert sammen med ei M46-kasse (overdrive) samlet for 1500.- så trenger ikke å koste så mye å kjøre bilcross som folk skal ha det til. Biltema-bakdempere og 740-bakfjører holder også lenge for å lage ett greit bilcross-understell.

Er man litt råflott da, så koster man på seg nye gass-dempere foran + 264-fjører. Det er gromt nok til vårt bruk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår