Gå til innhold

Et lite spm ang. henting av skilt... ?

Ranger emnet


monAry

Anbefalte innlegg

har en bil stående uten skilt som jeg skal ta opp igjen forsikringen på i morgen (mandag). Årsavgiften er betalt.

 

Det jeg lurer på er: Vis jeg i morgen ringer forsikringsselskapet og sier jeg ønsker å ta opp igjen forsikring, får BT beskjed om at forsikringen er tatt opp igjen innen så kort tid? si det sånn at jeg ringer forsikringsselskapet omtrent kl.09.00, og er på BT i 14.00 tiden..

 

Forresten, bor et lite stykke unna BT, så hadde tenkt å sende en kompis for å hente skiltene.. må man ha med seg legitimasjon?

 

Koster det noe å få skiltene? :S

 

Mvh. -john-

Har visst hatt for mange biler til at det er plass i signaturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både trafikkstasjonene og forsikringsselskaper har tilgang til au2sys (eller skrives det autosys?). Det vil si at det tar 0,00002 mikrosekunder fra selskapet setter forsikringen din aktiv, til trafikkstasjonen vet dette.

 

Det er altså null problem å stå inne på trafikkstasjonen, ringe forsikringsselskapet, ordne forsikring og hente ut skiltene samtidig som du legger på røret..

 

Om de utleverer skilter til andre enn bileier vet jeg ikke, men kanskje de gjør det hvis du gir kameraten din fullmakt til å hente skiltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er: Vis jeg i morgen ringer forsikringsselskapet og sier jeg ønsker å ta opp igjen forsikring, får BT beskjed om at forsikringen er tatt opp igjen innen så kort tid? si det sånn at jeg ringer forsikringsselskapet omtrent kl.09.00, og er på BT i 14.00 tiden..

 

Det skal gå umiddelbart. BT hadde ikke registrert forsikring på den ene bilen min rett før jul. Etter å ha snakket med forsikringsselskapet ringte jeg tilbake til BT tre minutter senere, og da var det allerede registrert hos dem.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår