Gå til innhold

rekord e 1983 mod med gear trøbbel.

Ranger emnet


lordbongo

Anbefalte innlegg

hei

 

er det noen av dere her som har vært borti at gearstanga faller ut av 1 gear?

 

ved igangsetting av bilen virker alt ok men om man sliper opp litt på gassen så glipper den over til fri.

 

er det noen letvint måte å fike det på?

 

jon

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tyder på at det er en hardt kjørt kasse med harde giringer. Då skjer ditte. Forekjem ofte på gamle volvo at 2 gir'n ikkje vil holde sej i gir, men nå rj tenke mej om so e det litt rart med 1. gir'n. En bruker liksom ikkje å dundre pinnen i 1. slik som man gjer med 2.

hmm...

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Det tyder på at det er en hardt kjørt kasse med harde giringer. Då skjer ditte. Forekjem ofte på gamle volvo at 2 gir'n ikkje vil holde sej i gir, men nå rj tenke mej om so e det litt rart med 1. gir'n. En bruker liksom ikkje å dundre pinnen i 1. slik som man gjer med 2.

hmm...

 

jo? hehe.. hender seg man bare er nødt til å putte den rett i 1 gir fra 3 gir osv, for å få ut ræva :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har samme problemet i reverse, er usynka der men, hvis jeg ikke holder gassen og har clutchen ute så må jeg holde rekorden i gir.

Noen som har peil på kapping av spaken i Rekord E 2.0S Berlina 4 gir 1984?

 

Har demontert spaken, hadde regna med(håpa) at det gikk ett massivt stag inni der som jeg kunne sette kula på, men var faan meg en vaier der.

 

Har også problemer med løen spak, kan bevege den like mye sidelengs i gir som i fri, er ikke under spaken å heller ikke så mye slark framme på kassa, regner med at det er der staget er "hengsla" midt på kassa, er det vanskelig å fore opp slark der?

 

Problemet ditt er sannsynligvis synkring eller bøyd gaffel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

 

jo? hehe.. hender seg man bare er nødt til å putte den rett i 1 gir fra 3 gir osv, for å få ut ræva :)

har jo fått min breitt på 3. på tørr jeg, tok jo 3-4 piruetter.

Mest sirævva bilen jeg har hatt var/er Rekorden.

Bare å røkke litt irattet med en smule gass det så slepper den bak.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår