Gå til innhold

Kjøleproblemer

Ranger emnet


mharoon84

Anbefalte innlegg

Hva koster det hos Møller da? Syns 11K hørtes dyrt ut.. Ville i hvertfall gjort en sånn jobb på orginalverksted, selv om det skulle koste noen lapper mer. Garanti er en MEGET fin ting..

 

Samme her, hørtes dyrt ut, og jeg ville fått gjort det ordentlig.

Ekke noe du har lyst te å gjøre igjen fordi toppen ikke er plana lissom:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei!

 

Har en Audi A4 2.0 som har kjørt 156 000. Det er en 2001 modell. Nå lyser/piper kjølelyset. Jeg åpnet kjølevesketanken og der hadde vi fått inn motorolje gitt. Hva kan være feilen? Toppakning? Fikk tilbud på det for 11 000 inkludert ALT,SVART. Dyrt/billig?

 

Hei!

 

Byttet toppakning på min gamle bili september i fjor. 25000 ferdi på merkeverksted. Anbefales å gjøre dette på verksted. hvis du ikke får toppen mindre enn 3-5mm differanse kan det hende du må bytte hele toppen hvis den slår seg skjev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 til 5 millimeter. Hvor får dere det fra? Ашылуищдду ш ещьфеыфгыю Роудзу щы фдду ыфььутю.

 

Når du bytter toppakning så sjekker du også om selve toppen har fått skade/skjevhet. Hvis det er mer enn 5mm differanse fra den ene til den andre siden av toppen så er ikke det bra. Det sa de iallefall når de byttet på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Byttet toppakning på min gamle bili september i fjor. 25000 ferdi på merkeverksted. Anbefales å gjøre dette på verksted. hvis du ikke får toppen mindre enn 3-5mm differanse kan det hende du må bytte hele toppen hvis den slår seg skjev.

 

Hvis du har en differanse på 3-5 mm, så ER vel toppen allerede skjev??? Jeg vil faktisk si at den er VELDIG skjev hvis den bommer 5 millimeter!!!

 

Når du bytter toppakning så sjekker du også om selve toppen har fått skade/skjevhet. Hvis det er mer enn 5mm differanse fra den ene til den andre siden av toppen så er ikke det bra. Det sa de iallefall når de byttet på min bil.

 

Det er forsåvidt sant. Men man trenger ikke akkurat være noen rakettingeniør for å sjekke toppen sin selv. Det er gjort med ett rettholt, og eventuelt noen grove søkeblad.

Og dersom toppen er skjev, så må den planslipes, enten den ble skrudd ut på ett verksted, eller om du skrudde den ut hjemme i din egen garasje.

 

Men sånn så det er sagt, har du mer enn 3 tommeltotter, så ikke begynn med denne operasjonen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en Audi A4 2.0 som har kjørt 156 000. Det er en 2001 modell. Nå lyser/piper kjølelyset. Jeg åpnet kjølevesketanken og der hadde vi fått inn motorolje gitt. Hva kan være feilen? Toppakning? Fikk tilbud på det for 11 000 inkludert ALT,SVART. Dyrt/billig?

 

Og sånn for sikkerhets skyld; Mange Audier er utstyrt med en varmeveksler Vann/Olje. Det er i så fall en klump med en del slanger inn på, som oljefilteret så igjen er skrudd på. Inni disse ryker det noen pakninger av og til. (Ganske ofte faktisk)

Hvis du har en sånn på bilen din, så ville jeg sjekka den først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår