zattazar Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Hei! jeg har et lite problem med clutchen på min 1987 200 2.2 turbo quattro. jeg skulle taue en kompis som satt fast. vi prøvde lenge men han satt bomfast og til slutt så funka ikke clutchen min lenger.Det lufta jævlig clutch ettersom vi hadde prøvd så lenge. Men så fikk jeg den jo i gir og klarte å kjøre hjem uten clutch, og legg merke til at den SLURRA IKKE. Da jeg begynte å se på det så var masterpumpa gåen. jeg har skifta den og lufta systemet så clutchen kjennes helt vanlig ut men den funker ikke, det bare skraper hvis jeg prøver å sette den i gir. Hva kan være galt folkens? :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Den løser ikke ut.. Ikke lufta godt nok. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zattazar Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 ohmm.. den burde jo ta litt da når jeg kjenner motstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zattazar Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 bring it up Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvis det skraper når du skal ha den i gir, så løsern hvertfall ikke ut.. heh Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zattazar Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 ja den skraper jo:P men kan det ha noe med fjærene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 ja den skraper jo:P men kan det ha noe med fjærene? Usikker jeg men.. Eneste jeg veit er at den ikke løser ut :) Hvis den kjennes normal, men ikke løser ut..Så....tja. Er det vel noe med clutchen.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maloney Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hvordan lufter man clutchen på disse bilene anyways? Etter n-antall giringer så returnerer ikke clutchpedalen min og jeg må dra den tilbake med foten. Da blir den bra igjen en stund, helt til nye n-antall clutchinger. Mener noen sa engang at det kun være luft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zattazar Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 sett slange fra ene bremse caliper nippelen og inn på clutch slavesylylinder nippelen og pump sakte med bremsa en stund. så skrur du igjen og prøver clutchen. også lufta jeg slavesylinderen på vanlig måte sånn som du lufter vanlige bremser helt til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Ehm...Clutchen får væske fra tanken i motorrommet..Når du lufter clutchen så åpner du niplen som sitter på slaven på girkassa..Så pumper du, og etter fyller i tanken, helt til det ikke kommer luft mer.. Hvis du har lufta sånn du sier så skjønner jeg vel egentlig hvorfor den ikke frier ut.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 sett slange fra ene bremse caliper nippelen og inn på clutch slavesylylinder nippelen og pump sakte med bremsa en stund. så skrur du igjen og prøver clutchen. også lufta jeg slavesylinderen på vanlig måte sånn som du lufter vanlige bremser helt til slutt. Hvor har du lært dette? :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 hmm, jeg skiftet slavesylinderen nå i oktober, og i Haynes-boka mi står det at man må ha "trykkluft" på ekspansjonstanken for å lufte systemet (jeg har en 100 fra 86 men hydraulisk clutch er vel det samme). Jeg kjøpte en "bremse-/clutch-lufter" hos mekonomen, den funker slik at du skrur et lokk på toppen av tanken, derifra går det en slange som du fester på en dekkventil. Da får du lufttrykk fra dekket og så er det bare å løsne på nippelen og vente til all lufta er ute av olja.... kan hende du må gjøre det et par ganger for å få alt ut... Siter 1986 Audi 100cc, 2.2 1986 Toyota Starlet (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 hmm, jeg skiftet slavesylinderen nå i oktober, og i Haynes-boka mi står det at man må ha "trykkluft" på ekspansjonstanken for å lufte systemet (jeg har en 100 fra 86 men hydraulisk clutch er vel det samme). Jeg kjøpte en "bremse-/clutch-lufter" hos mekonomen, den funker slik at du skrur et lokk på toppen av tanken, derifra går det en slange som du fester på en dekkventil. Da får du lufttrykk fra dekket og så er det bare å løsne på nippelen og vente til all lufta er ute av olja.... kan hende du må gjøre det et par ganger for å få alt ut... Det er nesten sånn jeg fortalte det. Men når jeg hadde oppe min master ved pedalen....Skrudde løs det nederste røret og fylte i tanken til det rant ut av master'n Satte den på, pumpen noen ganger, og etterfylte, så vare greit.. Men med trykkluft ere mye lettere ja... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zattazar Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 vel luftingen min var vellykket den karer! meeeeeen nå har jeg fått et nytt problem. Jeg får ikke trøkt inn clutchpedalen. Men clutchen går inn når jeg åpner nippelen på slavesylinderen så det må si at det er noe inni i girkassa som gjør det. utløser armen eller noe. Noen som har vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zattazar Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 altså clutchPEDALEN går inn når jeg åpner nippelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.