Gå til innhold

Hjelp. vakumslanger etter motorbytte! 1996, 2L automat


rakriste

Anbefalte innlegg

heisann..

 

Jeg har nylig byttet motoren på en mondeo 1996.

det satt 2L i denne med automatkasse.

vi fikk tak i en byttemotor, men dette viste seg å være en 1.8l

 

uansett så satte jeg inn denne, flytte over ledningsnett og det som ikke ellers passet. men jeg husker ikke hvor alle vakumslangene skulle kobles til igjen.

 

mange av de er koblet til forskjellige punker bak på torpedoveggen.

noen som har bilde evnt haynes boka og gidder sjekke for meg?

røhneselmer hadde ikke noen bilder i datasystemet sitt :(

 

 

ett annet problem jeg har etter første oppstart er at den på tomgang jager litt opp mot 3000rpm.

falskluft ved vakumslanger er en mistanke, annet som bør sjekkes?

 

slik den står nå så er gassresponsen treg/ mangelfull. jeg har nye plugger men ikke byttet kablene eller coilpacken (den som sitter på motoren har stått ute før vi hentet den så jeg skal kryssbytte den forsikkerhetskyld)

 

hjernen vi benytter er fra 2l da 1.8l var borte (ifølge hoggeren)

er det krise å benytte denne hjernen eller bør det gå greit?

 

 

all hjelp og tips er velkomne.

 

mvh RA

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår