Buøyvolvo Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 HEi.. jeg har satt inn ny motor i volvo 240`n min.. b23a. og når jeg startet den i går funket alt som fan.. men i dag så startet jeg motoren, kjørte litt og stoppet motoren så var det 3l olje på gulvet. (olje filtret som har sproket) Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 kan ikke filteret ha fått en skade under monteringen? Har aldri hørt om for høyt oljetrykk:S Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ikke jeg heller før i dag.. har ikke peiling på hva det kan værre. må værre noe som blokkerer.. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Må ha vært en feilproduksjon eller skade på filteret under montering.. Filtret takler nok mye mer oljetrykk enn pumpa noengang klare å lage.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Det er andre filtre jeg har sprengt.. jeg trode tetinger og andre ting gikk før filtre. Men nej.. og at det var ventil i pompa som slapp ut trukket eller noe... Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Jeg har fått hull i filteret under kjøring en gang. Da var det skruen i dynamoen som hadde spist seg igjennom olje filteret. Der hvor jordingskabelen er festet. Men da hadde jeg 100ah dynamo. sikkert litt større den. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Bilen har ikke godt mer enn 3 min.. og andre gang jeg prøvde med nytt filter var det ikke merre enn 2 min.. Kan ta bilde av filtrene.. di har sproket samme plass... Jeg trenger ikke oljetryksbryter det er no sikkert.. :-) Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Må da være dårlige filtre du har fått.. :p Knips bilde av filtret.. Aldri sett et sprengt filter.. :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 hehe.. neij ikke så mange som har.. det er MAN filter så skal no være bra saker... Sikkert steike bra oljepumpe... :-D Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Har gitt opp motoren.. så hvis noen har en ligende til salgs si ifra. kan også værre intrisert i med turbo.. ;-) Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Du bør kontrollere overtrykksventilen i oljepumpa di. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Har gitt opp motoren.. så hvis noen har en ligende til salgs si ifra. kan også værre intrisert i med turbo.. ;-) Har en komplett b230fk stående.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Pris.. ? og har det ledningsnett?? Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Pris.. ? og har det ledningsnett?? komplett motor ja,har rulla kun 150 tusen..så prisen er 10 store. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Dah ble det b230fk på volvo`n.. :-) Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg