ian928 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hei! Min bror og far driver og restaurerer en 74-modell Triumph Spitfire (legger ved et bilde). Den er opprinnelig orange men har blitt lakket rød en gang i tiden. Jeg anbefalte at de brukte epoxyprimer for å få mest mulig beskyttelse, og for enkelhets skyld tenkte de å bruke International Epoxyprimer for båt (kan kjøpes i nærområdet). Imidlertid sto det i papirene fra International at man burde teste at underlaget tålte tynneren i 2K-lakken. Dette testet vi med å fukte en fille med tynner og lot den ligge mot lakken i et døgn. Resultatet var at både den røde lakken og den orange originallakken boblet og løsnet. Spørsmålet er: Betyr dette at vi ikke kan bruke 2K-produkter? Jeg lakkerte min Spitfire for noen år siden med Standox 2K og det gikk fint, så jeg er litt usikker på om denne testen nødvendigvis stemmer... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 lakk ett lite stykke av denne bilen og se om det tåler det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pafoto Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 hvis man lar en fille med tynner ligge på lakk, er det samme hvordan lakk det er... Lakken blir ødelakt da. Tynneren er som regel 10-15% i blandinga, så en fille med tynner blir nok noe mere ekstremt en selve 2k lakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg