Gå til innhold

Vurdering på kaross jobb

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå er ikke jeg noen proff, så jeg spør;

Hvor mye jobb, penger må til for å rette denne, å gjøre den mer eller mindre strøken?

Jeg gjør jobben selv.

 

- Er det ikke bare å dra av kaross plata det gjelder ( ny koster 3000 kr på Koed.no ) og ta grunn arbeidet under, å sette på og lakke opp igjen?

Eller kan det være bulker videre under?

 

csacasc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få utatt bulken, puss blankt å bruk multispot å dra ut at bulken, eller hammer å mothold på baksida om du kommer til ;)

ha på sparkel å få det rett;) åsså fyller (syregrunning om det er blankeflekkr) puss fyller ha på non-sanding å lakk;)

om du vil ha det helt perfekt da

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Nå er ikke jeg noen proff, så jeg spør;

Hvor mye jobb, penger må til for å rette denne, å gjøre den mer eller mindre strøken?

Jeg gjør jobben selv.

 

- Er det ikke bare å dra av kaross plata det gjelder ( ny koster 3000 kr på Koed.no ) og ta grunn arbeidet under, å sette på og lakke opp igjen?

Eller kan det være bulker videre under?

 

csacasc.jpg

 

Er jo bare årette den lille bunken der.dunke den ut innenfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk av lykta og ta til sides så mye av bagasjeromtrekk og deksler som mulig. Da ser du om det er mulig å komme til med noe som helst fra innsiden. Evt en forlenger med en rund jevn ende som du kan slå på med en hammer for å slå bulken gradvis utover med.

 

Aller helst skulle du vel hatt en glidehammer du kunne dratt bulken ut fra utsida med..

 

Der bulken da kommer for langt ut må du bruke mothold på baksida og slå den litt inn igjen. Det kan bli mange småbulker, men de kan sparkles. Små kuler derimot kan bare bankes inn igjen.

 

Etter sparkling og finsliping der du er fornøyd med resultatet, kan du ha på sprøytefyller som du kan våtslipe med ekstra fint slipepapir før lakkering.

 

Men hvis det er greit å komme til innenfra, så tror jeg at jeg allerførst ville prøvd å varmet opp bulken med en brenner og presset den ut med en jernstang med buet ende eller noe. Metallet er uansett mer føyelig når det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår